Aviseringar
Rensa alla

Hur gör man för att få ett "!#@! boende!!!!??


Ämnesstartare

Okej, jag bor hemma och vill flytta hemifrån.

Varför går det inte. [mad][mad] Bor inte ens i sthlm!!!!

Har pengar till att kunna bo i hyresrätt i typ 2 år utan att jobba eller preeeciiis kunna köpa en lägenhet.

Hur ska jag göra? Hyresrätter är aldrig lediga, och isf går de till någon med fast inkomst. Måste jag vänta flera månader tills någon jävla bostadsrätt i västerås skitigaste område visar sitt fula tryne?

Hur ser det ut om man är arbetslös och tidigare vårdnadshavare vill kasta ut? Är det bara att bo på gatan och dö?


   
Citera
Ämnesstartare

Om du inte har en fast inkomst kan dina föräldrar gå i borgen på hyreskontraktet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Om du inte har en fast inkomst kan dina föräldrar gå i borgen på hyreskontraktet.

Bra att veta, kan de även göra detta med t.ex. banklån för bostadsrätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Bra att veta, kan de även göra detta med t.ex. banklån för bostadsrätt?

Ja. Om de har bra inkomst, eftersom jag antar att du inte har någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Ja. Om de har bra inkomst, eftersom jag antar att du inte har någon.

Ingen inkomst jag kan redovisa nej.

Tack för svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla hyresvärdar kräver inte att du ska redovisa att du har inkomst.
skaffa ett jobb annars så kan du redovisa inkomst om det behövs, du måste ändå ha pengar i slutändan när dina besparingar tar slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

2 år utan att jobba

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag satt på blocket som en jävla tok. Skrev lite mer detaljerat till typ alla som hyrde ut. Lämnade dom telefonnummer så var man tvungen att ringa snabbt som fasen, annars så var den uthyrd.

Har nu världens finaste etta i ett bra område trots att jag inte är den idealiska personen att hyra ut till (om man ej känner mig kanske, detta pga ålder och sådant). Dom kan ju hyra ut till 25-åriga läkarstudenter istället till småungar, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värdeskaparen:

Hur gammal är du?

18.

mymess:

alla hyresvärdar kräver inte att du ska redovisa att du har inkomst.
skaffa ett jobb annars så kan du redovisa inkomst om det behövs, du måste ändå ha pengar i slutändan när dina besparingar tar slut

Har tillräckliga inkomster för att kunna bo någonstans med runt 3000 i hyra, köper dock helst för att dra ner den kostnaden. Dock inga inkomster jag kan redovisa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poop:

Jag satt på blocket som en jävla tok. Skrev lite mer detaljerat till typ alla som hyrde ut. Lämnade dom telefonnummer så var man tvungen att ringa snabbt som fasen, annars så var den uthyrd.

Får köra på att leta varje dag. [smile] Så jobbigt att det finns rätt fina saker för typ 40.000 men då måste man flytta.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Har tillräckliga inkomster för att kunna bo någonstans med runt 3000 i hyra, köper dock helst för att dra ner den kostnaden. Dock inga inkomster jag kan redovisa.

like I said, alla hyresvärdar kräver inte att du ska redovisa inkomst, dock måste du ju kunna redovisa inkomst om du ska ta lån till en lägenhet.
Sen bör du ändå skaffa ett jobb, att flytta hemifrån är dyrt, först beöver du möbler, porslin osv o sen har du elräkning, bredband, mobil, mat, transport osv så att förlita sig på ett sparkonto är nog inte så smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mymess:

like I said, alla hyresvärdar kräver inte att du ska redovisa inkomst, dock måste du ju kunna redovisa inkomst om du ska ta lån till en lägenhet

Några tidigare i tråden skrev att typ morsan kunde stå som borgenär på även ett huslån.

mymess:

Sen bör du ändå skaffa ett jobb, att flytta hemifrån är dyrt, först beöver du möbler, porslin osv o sen har du elräkning, bredband, mobil, mat, transport osv så att förlita sig på ett sparkonto är nog inte så smart

Jag säger ju att jag har inkomster. [no-no] Alltså exklusive sparkontot. Men inget jag kan visa upp.


   
SvaraCitera

Världen är överbefolkad [zzz] ALLT jag vill är att flytta ifrån mitt hem av diverse anledningar och bo själv, men i nuläget känns det som om jag inte kommer hitta en lägenhetsjävel om jag inte KÖPER en. Kommer väl få jobba typ 2139023 år efter studenten för att ha råd.
Surt asså... verkar va bostadsbrist på många ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suicidegirl:

Världen är överbefolkad ALLT jag vill är att flytta ifrån mitt hem av diverse anledningar och bo själv, men i nuläget känns det som om jag inte kommer hitta en lägenhetsjävel om jag inte KÖPER en. Kommer väl få jobba typ 2139023 år efter studenten för att ha råd.
Surt asså.

Flytta till grengseberg med mig, såg en tvåa där för 40.000... Finns massa billigt i små märkliga hålor.

Fast ditt nick antyder att jag kommer få bo själv efter ett tag ändå.. [sad]


   
SvaraCitera