Aviseringar
Rensa alla

hur gör man för o prata normalt


Ämnesstartare

när man är nervös hur gör man för o prata normalt ja kan inte de då. ge tips på grejer typ piller o sånt


   
Citera
Ämnesstartare

du kanskle kan öva farmför spegel ? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

när man är nervös hur gör man för o prata normalt ja kan inte de då. ge tips på grejer typ piller o sånt

Varför blir du nervös? Det bästa är om du helt enkelt slipper bli det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du måste lära dig att strunta i nervositeten, tillslut släpper det om du inte bryr dig om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag funderar på att uppsöka en talpedagog.

aristoteles:

Varför blir du nervös?

Är livrädd för hur jag framstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

talpedagog

Ricochet:

Är livrädd för hur jag framstår.

snarare psykolog[n]

alltså jag var seriös.... X) du kanske borde få hjälp med att minska pressen på dig själv eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

snarare psykolog

Jag har testat utan framgång. Möjligen skulle en kognitivt inriktad, varm psykolog hjälpa, men var jag hittar en sådan vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vägrar tro att det går att ändra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Är livrädd för hur jag framstår.

Du har för lågt självfötroende min vän, det är inte alltid lätt med sånt, vissa får helt enkelt leva med det. Antingen det eller så fixar du ditt självförtroende så kommer resten per automatik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dety blir bättre med åldern


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur pratar du då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

Vägrar tro att det går att ändra.

Mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hur pratar du då

rakt mörkt segt stammigt dåligt uttal för högt för lågt ej flytande hackigt monotont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Jag har testat utan framgång. Möjligen skulle en kognitivt inriktad, varm psykolog hjälpa, men var jag hittar en sådan vet jag inte.

tror inte på psykologer faktiskt.

men försök att göra saker fastän du blir nervös. förut blev jag sjukt nervös när vi skulle ha muntliga redovisningar, hackade på rösten o så. men istället för att undvika redovisningarna så gjorde jag det ändå. och först då kunde jag bli säkrare och fick stadigare röst.

det gäller att göra det som skrämmer en, tillslut så skrämmer det ju inte en längre 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

rakt mörkt segt stammigt dåligt uttal för högt för lågt ej flytande hackigt monotont

ok 3vligt

tror det går över nr du blir eldr 1( liten trösst)


   
SvaraCitera