Aviseringar
Rensa alla

Hur gör man när man umgås med vänner?


Bara är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

du kommer hitta

[smile] jag hoppas verkligen det. annars kommer jag att känna mig mkt mer ensam än vad jag egentligen är

Chryseus:

e x om man sitter och tittar på Zlatan och Barcelona och börjar snacka fotboll utav bara helvete! .. och tillslut handlar det likförbannat om en brud som man har haft sex med, eller liknande.

ganska bra exempel.

men är det ingen här som har någon slags psykisk strategi typ? att ni vet att det här går inte o det här går bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

annars kommer jag att känna mig mkt mer ensam än vad jag egentligen är

förstår den känslan


   
SvaraCitera

PASSAR DET INTE SÅ KAN DEM DRA.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

retstickan:

men är det ingen här som har någon slags psykisk strategi typ? att ni vet att det här går inte o det här går bra.

Vet inte om jag förstått dig rätt. Men menar du om man har saker som man gör med vissa polare men inte andra osv?
typ att jag inte kramar om en polare som har ruskigt stora problem med bögar.


   
SvaraCitera

retstickan:

jag har få egna tankar så jag har funderat på att försöka bara testa nya saker o förska ge mig in i olika saker för att ha något o säga. men så kan jag inte leva. det ger mig inte så mkt lycka.

Alltså, jag vänder frågan till dig, hur gör du när du umgås med vänner? Svårt att gissa annars [crazy] för då är det kanske enklare för oss andra att utgå frågeställningen utifrån dig liksom.

Men min "uppfattning" är att killar gillar att göra grymma saker ihop. Grymma saker är saker som betyder häftigt = som ger adrenalin = som utvecklas i skratt och lyckorus etc. Saker som typ killar gör eller gillar att syssla med som t.ex. köra folkrace ihop (köra sketna sönderkörda volvos i en terrängbana runt och runt o runt i snuskiga overaller). En del gillar att supa till det i bastun o se vem som pallar sitta kvar längst när någon öser vatten (ibland oläpligen öl) i bastuaggregatet och se vem som tål flest snärtar av björkkvistar innan nån ger sig eller skriker som en kärring [bigsmile]

Den "psykologin" lär fungera på de flesta, annars är killarna (enligt min kille) ett par gäng torra mesar som aldrig kunnat haft roligt i hela sitt liv, typ. Sen behöver man inte vara så mycket åt det extrema hållet, men killar gillar väl att ha riktigt roligt med varandra och sen som ett "gäng" ha dom minnena gemensamt. Gillar man samma typ av musik så varför inte gå på konserten? Vill man testa göra coola saker så vill man väl oftast göra sånna coola saker med sin vänner?

Och ibland, om man är på humöret att ventilera om någonting så kan väl vännerna ställa upp på ett par bira. Sen när det är skål så glömmer man bort sånt och bara har roligt istället. Skiter i sånna tråkiga jobbiga saker. Bekymmerfritt till 110%!

Hehe, det är väl lite sån "mentalitet" du är ute efter eller?

Sen en sak min kille brukar säga rent allmänt: "Jag har fan ingen aning, vet inte ett skit men jag spelar med så länge tills jag fattar."[bigcheers]


   
SvaraCitera

Daybreak:

uppfattning

Grymt, du var möjligtvis inte kille i ditt förra liv? [y]


   
SvaraCitera

Å jag har en jättebra kompis och jag kan verkligen prata om allt, men det är mest för att hon kan verkligen prata om allt och därför känner jag mig trygg och kan också det! Det gäller bara att hitta en vän som kompletterar en själv som är lite galen, lugn, spontan, utåtriktad och som kan lyssna. Sen handlar det om att ge och ta förstås, ibland kan det vara du som behöver första steget. Visa att du kan prata om allt så kommer vännerna komma till dig.


   
SvaraCitera

retstickan:

så jag undrar verkligen, hur gör ni rent psykologiskt när ni träffar er bästa vän tex?

skakar hans hand och ger han en vänskaplig dunk på ryggen sen ger jag ifrån mig ett djuriskt vrål (speciellt när jag är i gymnasiet, för att dra till mig uppmärksamhet) sen går vi och hittar på rackartygg[y]


   
SvaraCitera

retstickan:

men är det ingen här som har någon slags psykisk strategi typ?

försök bara vara dig själv, jag vet att det är ett dåligt förslag men det är oftast det som funkar bäst, dger det inte för dem så är dem inga "riktiga vänner"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Hehe, det är väl lite sån "mentalitet" du är ute efter eller?

nej verkligen inte :/. det är lite av mitt problem d med. tycker inte om öl, lr vara tuff/stökig/grisig osv osv. nejnej nej. men vet inte vad jag exakt gillar. o därför tänkte jag försöka testa nytt. men det är svråt för jag vet inte riktigt vart jag ska börja.

built this way:

ibland kan det vara du som behöver första steget. Visa att du kan prata om allt så kommer vännerna komma till dig.

mm, ska börja göra det mer. tänker att det måste finnas många killar som vill ha någon att prata med. men då tänker dom att dom ska träffa en tjej o vara sådär med. men det kan ju lika gärna vara en som mig ^^. några av mina kontakter fick jag på det sättet att jag lyssnade mkt o vi båda kunde säga vad som helst. vi skapade en relation som var jätte stark på detta. hum, det kanske va min bästa relation nu när jag tänker efter...

Woho:

försök bara vara dig själv, jag vet att det är ett dåligt förslag men det är oftast det som funkar bäst, dger det inte för dem så är dem inga "riktiga vänner"

mjo, du har nog rätt. alltså för att jag också ska känna att jag får ut något av relationen så ska jag nog vara mig själv så mkt som möjligt. men det där med ryggdunk har jag försökt men det har bara blivit en löjlig stämning :P. du ska se vilka moment killers mina ryggdunk är. har inte använt dom på länge nu :P. men ryggdunk är för grabbigt o coolt för mig..


   
SvaraCitera

retstickan:

du ska se vilka moment killers mina ryggdunk är.

kom på ngt eget då som passar dig[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

kom på ngt eget då som passar dig[y]

vet inte om kramar skulle uppskattas :p. kan bara krama mina female vänner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom nyss på att jag ska börja jaga sådana grejer som ger mig goda känslor mer.

det måste finnas fler i denna värld som känner samma sak för dom sakerna o genom det kanske jag kan hitta nya vänner.

men faktum kvarstår dock att jag är dålig att prata med. men jag tror ändå detta kan hjälpa mig


   
SvaraCitera

retstickan:

det är lite av mitt problem d med.

retstickan:

kom nyss på att jag ska börja jaga sådana grejer som ger mig goda känslor mer.

AHa! Jag förstår! Jag känner till lite sånna typer av killar som jag tycker är ytterst "ovanliga" i min krets omkring mig. Men vet du? Jag tycker absolut inte att du ska se det som just ett problem. Bryt den tanken och se det mer som att det är nog precis en sådan person du är.

Bara för att man kanske inte gillar öl alls eller att grisa och bara vara allmänt ful i käft och spela tuff så ska du inte behöva må dåligt. Det är antaligen inte helt rätt för dig helt enkelt. Och inget du ska behöva ursäkta dig för.

Du får helt enkelt dyka ner och söka efter likasinnade. Och hur du ska finna dom? Ja, du får nog tänka lite mer alternativt så kanske du lättare finner det du söker. Jag menar mer att man inte kan vända samma stenar, man får våga vara lite djärv i början och söka på annorlunda håll, typ hm..

Får jag gissa? Är du en sån som skulle kunna hänga vid en vid nån skön boule-bar eller sitta med några grabbar på filt på gräsmatta och grilla kanske lite, snacka om allt möjligt och vill vara avslappnad lugn o social, liksom på den nivån? Kanske bolla med nån fotboll eller spela såndär.. ööh, kasta (vafan heter det?)pinnar och försöka fälla drottningen/kungen?


   
SvaraCitera