Aviseringar
Rensa alla

Hur gör man slut?


Ämnesstartare

Så jag och min kille har varit tsm i snart 1,5 år. Tycker att de är väldigt mke för att vara 04a och vara så pass länge tsm med sin första kille någonsin. Vill gärna testa p att vara me andra människor. 
Men har ett problem... 
Har försökt ta paus men de slutar me att jag får ångest och ringer upp hnm och ber om förlåtelse.
Han har gett mig verkligen allt. Allt från blommor till smycken, så får ännu mer ångest. 
Har tänkt att göra slut igenom sms men känner mig barnslig om jag gör de. 

Vad ska jag göra?
hjälp.


   
Citera
chloee

Eftersom ni varit tillsammans så länge tycker jag verkligen inte du ska ringa eller smsa, utan säga det till honom person till person. 


   
SvaraCitera
Listus

Sms e typ det lägsta och mest oseriösa avslut man kan göra, har man varit ihop i 1 1/2 år måste man kunna prata face2face.

sen förstår jag att du kanske vill göra slut och så då ni var unga och ännu är det. Så mycket har hänt. 

Men innan du gör slut så tänk igenom om det verkligen är svaret eftersom du även säger att han tar hand om dig eftersom du får gåvor.


   
SvaraCitera
Maxxie

Att göra slut igenom sms är inte vad är barnsligt eller dåligt. Vad är dåligt är att göra slut utan att förklara varför du vill göra det, varför du inte längre älskar honom, varför du inte längre är okej med honom, osv. Att bara säga "Hej, jag vill inte vara med dig längre, förlåt, hejdå" suger såväl i verkligheten som igenom sms. Så skicka ett meddelande till honom om det här låter bättre för dig, så länge du förklarar allt för honom så finns det enligt mig inga problem.


   
SvaraCitera

Bestäm dig, och kommunicera på något sätt (det spelar ingen roll)


   
SvaraCitera

du behöver inte vara tillsammans med någon bara för att personen gett dig smycken och blommor. gör slut öga mot öga och berätta varför du inte vill vara i förhållandet längre. sms är inte särskilt schysst alls.


   
SvaraCitera

Tkr som wineing. Du har absolut inga skyldigheter att vara med någon för att den gett dig ngt materiellt och jag tkr det är konstigt att säga att du måste kunna förklara varför du inte längre vill vara tillsammans elr inte älskar den mer. Klart att det är schysstast att vara ärlig och rak och tydlig och konkret men det är ingen skyldighet utan du själv har ovillkorligt makten att välja om du inte vill ha en person i din närhet. 


   
SvaraCitera

ja jag vill korrigera mitt svar till att du inte behöver ge några besked om varför efter att ha läst ovanstående meddelande. ett nej ska räcka gott och väl.


   
SvaraCitera

Syftade på maxxies inlägg i den delen


   
SvaraCitera

ville korrigera oavsett pga skrev ju trots allt att ts ska berätta varför och tänkte well nej räkgylfar har en poäng ett adjö är ett adjö. osv.


   
SvaraCitera

Han har absolut ingen rätt att kräva ett "nej" av dig. Bara ghosta, sluta svara på meddelanden, byt skola, rym hemifrån och låt honom för alltid leva i ovisshet om vad fan som hände.


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:
Han har absolut ingen rätt att kräva ett "nej" av dig. Bara ghosta, sluta svara på meddelanden, byt skola, rym hemifrån och låt honom för alltid leva i ovisshet om vad fan som hände.

Tumme uppGalen


   
SvaraCitera