Aviseringar
Rensa alla

Hur gör musik gott?


Ämnesstartare

Hejsan, jag går första året på gymnasiet och behöver lite hjälp med mitt nationella tal. Temat i år är "att göra gott". Det fanns många olika alternativ man kunde välja mellan men eftersom musik har en viktig del i mitt liv och andras tänkte jag att et borde jag nog skriva om. 
Men nu till frågan; jag undrar hur musik kan göra gott, i samhället eller för en enskild individ (person). Hur gör det bra fysiskt, hur gör det bra psykiskt, hur gör det bra i samhället, hur gör det bra för ungdomar, hur gör det bra i andra länder, i andra kulturer osv.  
Har skrivit en del fakta om musik, vart det kom ifrån, hur långa det funnits mm. men behöver bara några svar (eller idéer för frågorna ovan) 
mvh c:


   
Citera
Ämnesstartare

Google.


   
SvaraCitera

Om musik är en viktig del i ditt liv så har säkert du bättre för denna uppgift än mig. Kanske säga hur det har påverkat dig.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Om musik är en viktig del i ditt liv så har säkert du bättre för denna uppgift än mig. Kanske säga hur det har påverkat dig.

Ja jag hade tänkt försöka göra det, mitt problem är att jag inte riktigt vet hur jag ska formulera mig så att mina klasskamrater förstår vad jag menar, men ska försöka göra det 
Men tack för hjälpen 😀


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera