Aviseringar
Rensa alla

Hur gör ni för att hitta ny musik?


Ämnesstartare

Jag menar inte att ni ska skriva massa låtar här jag vill veta hur ni hittar låtarna [smile]


   
Citera
time
 time

Hänger en del på lastfm.se, varje band har ju sidor som länkar till band som påminner om dem, och så vidare, och så vidare. Då hittar man nya band inom den genren man redan gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min nya favvogrej är 'Radio' på Spotify. Där kan man välja en låt , en artist eller ett band också kommer det låtar som liknar det man valt. Har hittat huuur mycket bra som helst på det viset. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Outro:

Min nya favvogrej är 'Radio' på Spotify. Där kan man välja en låt , en artist eller ett band också kommer det låtar som liknar det man valt. Har hittat huuur mycket bra som helst på det viset.

Haha tack [love] Visste inte den grejen det är ju asbra [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har koll på hardcore och punk-scenen, känner mycket folk som släpper musik, blir tipsad, ser band live som verkar feta mm.

Har som uppdrag åt mig själv att lyssna på en ny skiva varje vecka (helst dag), idag var det Jealous Cowards debut-skiva. Sjukt bra, hittade jag genom att ha koll på den lokala skivaffären!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sincan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, den liksom bara dras till mig på olika sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radio


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

radio

Usch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Usch

på vilket sätt


   
SvaraCitera

bra länkar:

www.rodeo.net (eg. modehemsida men sriver om en del musik)
www.reklammusik.se
och bloggar överhuvudtaget


   
SvaraCitera

Last.fm
Youtube
Google
Vänner
Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Rotar fram ett till gammalt kassettband från mammas collection! 😉 Eller typ spotify... olika!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh [y] om du vet vilken genre du gillar;
sök på den på wikipedia, man brukar kunna hitta typ "notable artists" osv, sjukt bra

slumpen

youtube är bra, för man lyckas alltid trycka sej vidare till liknande

discogs är hjälpsamt för att kolla upp de artister du funnit

detta är typ den störta tjänst man kan göra sej själv, hade jag inte orkat leta efter musik hade jag nog aldrig upptäck ae, afx, boc och resten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

radio

lolololloloolllloloolollololololololololoolloolololololloolololollo Image


   
SvaraCitera