Aviseringar
Rensa alla

Hur gör ni för att hjälpa fattiga barn i Afrika och i länder där det är fattigdom?


Anonym001: För att den ökade fattigdomen i världen är just på grund av människor och den globala uppvärmningen.

Fattigdomen i världen ökar ej. Det går till och med rätt snabbt åt rätt håll.

Anonym001:

Enligt mig är det mer synd om dessa djur än människor eftersom jag har tappat tron på människan en gnutta, sedan är det väl klart att jag tycker synd om alla fattiga i världen men det är människan som sätter de här djuren i en miljö som de inte ens ska vistas i och det är människan som förstör naturens gång som sedan leder till svält och torka i de här länderna. Det är människor som sätter dessa djur i en miljö som de inte ens ska vistas i. Allt detta leder tillbaka till människan. 

Varför ska pygméer i kongo med en förväntad livslängd på under 25 år straffas för detta? Varför inte skänka pengar åt organisationer som hjälper dessa att bygga brunnar och att utveckla mer lämpad odlingsteknik etc? Dessa människor har noll att göra med varken klimatpåverkan eller cirkusar. Men de är i desperat behov utav hjälp.
Vill man att djur ska sluta utnyttjas för nöjes skull så räcker det långt med att sluta gå på cirkus.


   
SvaraCitera

Punda:

Fattigdomen i världen ökar ej. Det går till och med rätt snabbt åt rätt håll.

Varför ska pygméer i kongo med en förväntad livslängd på under 25 år straffas för detta? Varför inte skänka pengar åt organisationer som hjälper dessa att bygga brunnar och att utveckla mer lämpad odlingsteknik etc? Dessa människor har noll att göra med varken klimatpåverkan eller cirkusar. Men de är i desperat behov utav hjälp.
Vill man att djur ska sluta utnyttjas för nöjes skull så räcker det långt med att sluta gå på cirkus.

I takt med att populationen ökar, ökar också fattigdomen och antalet dödsfall i världen. Kanske inte lika hastigt men det håller på att hända just nu. Jag har aldrig sagt att det på något sätt är rätt åt de. Menar helt tvärtemot. Det är de fattiga som får lida på grund av oss i västvärlden. Överallt plågas dessutom de här djuren, inte bara i cirkusar. Elefantridning, dansande björnar, lejon och tigrar som man försöker få tama. Detta sker också för det mesta i Afrika och Indien o.s.v. Jag tycker definitivt att vi borde hjälpa fattiga men samtidigt är det värt att tänka på hur det faktiskt har blivit såhär.


   
SvaraCitera

Inget


   
SvaraCitera

Skänker till Emaus. Man gör mycket nytta genom att försämra Afrikanska textilindustrier. Hjärta


   
SvaraCitera