Aviseringar
Rensa alla

Hur gör ni för att trösta, stödja, motivera er själva?


Ämnesstartare

Vilka beteenden, tekniker m.m. använder ni för att trösta, stödja, motivera er själva när ni är i behov av det?


   
Citera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Kudhos

Att acceptera att man får misslyckas ibland. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag försöker bl a se på andras exempel, människor som har haft liknande problem, hur de har tagit sig ur det, hur de har motiverat sig själva. Det har hjälpt mig en hel del. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God mat, sötsaker, snacks m.m. funkar också bra som tröst men det gäller bara att begränsa det till bara när man mår som sämst annars går man upp för mkt i vikt...


   
SvaraCitera

Razor: Jag försöker bl a se på andras exempel, människor som har haft liknande problem, hur de har tagit sig ur det, hur de har motiverat sig själva. Det har hjälpt mig en hel del.

This


   
SvaraCitera
Kudhos

Razor:
Jag försöker bl a se på andras exempel, människor som har haft liknande problem, hur de har tagit sig ur det, hur de har motiverat sig själva. Det har hjälpt mig en hel del. 

aa gör detta med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar se tillbaka på allt jag lyckats med istället för att fastna på misslyckanden. Ett misslyckande är ju ingenting om man bara fortsätter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Ett misslyckande är ju ingenting om man bara fortsätter.

Precis! Jag gillar detta citat som sammanfattar det hela bra:

Thomas Alva Edison
I have not failed. I've just found 10 000 ways that won't work.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sak som det senaste året har visat sig vara ett kraftfullt verktyg är följande, jag försöker med min inre röst tala till mig själv på ett innerligt vänligt sätt. Det tröstar, stödjer och därmed stärker mig samt att jag blir mindre beroende av andra människor för stöd.


   
SvaraCitera
reben

hålr inte på med sånt
blir ba arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: hålr inte på med sånt
blir ba arg

Vilket?


   
SvaraCitera
reben

Razor:

Vilket?

tröstar, stöttar, motiverar mig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: tröstar, stöttar, motiverar mig själv

Får du det enbart från andra människor? Det är väl okej, jag personligen gillar inte att vara helt beroende av andra för att få stöd, tröst m.m.


   
SvaraCitera
reben

Razor:

Får du det enbart från andra människor? Det är väl okej, jag personligen gillar inte att vara helt beroende av andra för att få stöd, tröst m.m.

det är möjligt


   
SvaraCitera