Aviseringar
Rensa alla

hur gör ni med aknemedel?


Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Prova att följa instruktionerna.

instruktionerna var flummiga [n]


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

instruktionerna var flummiga [n]

Hur då? [tard]

Rengör huden noggrant och stryk på ett tunt lager Stioxyl. Undvik kontakt med mun, ögon och andra slemhinnor. Tvätta av Stioxyl efter några timmar de första dagarna, därefter kan preparatet användas både morgon och kväll. Till en början kan huden hetta och rodnad eller fjällning kan uppstå. Minska då behandlingen. Vid kraftig irritation, rodnad, hetta eller svullnad skall behandlingen avbrytas. Om dessa problem kvarstår, uppsök läkare.

Du ska alltså tvätta dig, stryka på ett tunt lager och undvika att få medlet i någon kroppsöppning.
De första dagarna du använder det ska du tvätta av det efter några timmar, efter ett tag kan du sluta med det och till exempel stryka på det på kvällen innan du går och lägger dig.
Blir ditt ansikte förstört, sluta använda det.

Vad är det som är svårt att förstå? [tard]

Ett pro tips: Var väldigt rädd om dina kläder när du använder Stioxyl. Det är extremt blekande. Jag har fått otaliga tröjor förstörda för att jag råkat få en klick medel på dem, bara ett litet ögonblick. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vad är det som är svårt att förstå

när man ska smörja in med återfuktande. och när man sak tvätta bort.
jo, jag har också blekt småfläckar lite varstans...


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

när man ska smörja in med återfuktande. och när man sak tvätta bort.

Du ska tvätta bort efter några timmar, i början. Sedan behöver du inte det.
Du kan ju förslagsvis göra så att du tar på Stioxyl på kvällen, låter det vara under natten och sedan tvättar dig och smörjer in med något återfuktande på morgonen. Eller tvärtom.
När jag använde Stioxyl använde jag inget återfuktande alls, det fungerade bra ett tag (sedan slutade Stioxylen ha någon verkan). [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

När jag använde Stioxyl använde jag inget återfuktande alls,

inte jag heller, med förra tuben, men nukan jag inte ens tvätta mitt ansikte längre utan att flaga sönder... kände mig i behov av återfuktande...[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har lagt av med basiron, så jävla jobbigt. hjälper väl liiite men huden blir mest torr och medlet bleker fläckar på alla handdukar och örngott, hur mysigt kan det vara att ha den skiten i ansiktet egentligen? köpt nån ny ansiktskräm nu och får se vad som händer, har egentligen inte speciellt mycket problem med huden


   
SvaraCitera

Jag har testat Aco, Clerasil och en serie från Garnier.
Jag har kommit till en slutsats att Aco's tvål var bäst sen ska man använda garniers 5 timmars "ta bort alla finnar" 30ml tub, sedan tvätta bort på morgonen med Aco's tvål igen och sedan ngn slags lotion eller liknande (helst fett fri moisturizing)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Du får välja :3

aaaw taack, så snällt [cute] föresten är du fin i håret idag[blush]


   
SvaraCitera
Hando

Blöta ansiktet - trycka ut - smeta ut det i ansiktet - skölja bort det med vatten [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera