Aviseringar
Rensa alla

Hur gör ni?


Ämnesstartare

Ni vet när det i bakrecept står att man ska blanda ingredienserna i olika bunkar för att sedan blanda ihop dem i en gemensam bunke? Jag kan faktiskt erkänna för er nu att jag blandar allt i samma bunke och ingen har någonsin märkt någon skillnad, och jag har sluppit mera disk och jobb. Winwin.

Nyss bakade jag en glutenfri kladdkaka och råkade läsa lite fel på antalet kakaodeciliter och blev irriterad så jag tänkte nu slutat jag kämpa mot tröttheten och går och lägger mig istället, men det gjorde jag inte! Jag fullföljde istället kakjäveln och sitter nu och väntar på att jag ska få ta ut den lilla nyfödda skapelsen ur ugnens innanmäte.


   
Citera
Ämnesstartare

jag blandar allt som det står i receptet. bakning är science!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niets:
jag blandar allt som det står i receptet. bakning är science!

jaha jaja jag visste att någon av er anala bakare skulle hitta hit..............................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill sova men kakjäveln har inte bakats färdigt än uhu kan man somna med ugnen på? nä skoja ska inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jaha jaja jag visste att någon av er anala bakare skulle hitta hit..............................

vad är nu det? ingredienserna samverkar olika med varandra.. sen höftar jag med smöret och sockret. det är inte så noga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blandar sketan i samma bunke

nt av den anledningen att jag vill va ekonomisk etc

utan pga lat

människan är lat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niets:

vad är nu det? ingredienserna samverkar olika med varandra.. sen höftar jag med smöret och sockret. det är inte så noga.

okej nu är du bara 60% petnoga. det är bra.

Attitydinkontinent:
blandar sketan i samma bunke

nt av den anledningen att jag vill va ekonomisk etc

utan pga lat

människan är lat

haj fajv

nu är kakan klar. var tvungen att ställa in den varm i kylen men det går nog bra. mina kladdkakor blir aldrig bra så det ska bli spännande att smaka sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Bakar aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att det kan vara för att ingredienserna skall blandas mer väl fast om man tar tiden ifrån att diska allt för att blanda allt tillsammans istället så lär det inte bli någon skillnad. Jag blandar allt tillsammans ;D

PS. Om du inte orkar vänta på kakan så kan man alltid äta smeten Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör på både sätten men kör oftast på ditt, för mindre disk
problemet för mig är att kakaon klumpar sig lättare när jag inte blandat den med mjölet och att man riskerar att allt Pulver, och salt, inte blandar sig jämnt i smeten... Men brukar röra om som fan för att undvika det, fastän man ska röra om försiktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bakar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Blandar i olika bunkar, precis som receptet säger


   
SvaraCitera

isola: Bakar aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blandar torra ingredienser för sig! I övrigt är jag inte särskilt noga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Bakar aldrig


   
SvaraCitera