Aviseringar
Rensa alla

Hur gör ni?


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har inte pratat nu sen i fredags och han har tyckt att jag varit för på så jag sa att jag ville försöka så jag backar lite så att han kan få tid att sakna mig. Vi har varit tsm i nu snart 6 månader. Men min fråga eller ja mer prat tema är då hur gör ni? Smsar ni varje dag eller hörs ni inte av på några dagar? Det står också ett frågetecken eftersom jag vill veta att det är bra mellan mig och pojkvännen vilket det säkerligen är bara att han behöver lite tid. Tycker detta är jobbigt och vill veta från andra om det är vanligt att inte höras på ett par dagar. 


   
Citera

vi pratar varje dag mer eller mindre. vissa dagar lite andra dagar mycket. vi ses kanske 3-4 ggr i veckan men det skiftar ju beroende på hur ofta man är upptagen med annat i sitt liv. jag tror det är viktigt med egentid även i ett förhållande. för mig är det det och jag förstår din pojkväns poäng där. ibland behöver man vara för sig själv helt enkelt. däremot låter det inte normalt att man inte hörs på ett par dagar. ofta brukar man ju skriva godnatt och sånt i minsta laget.


   
SvaraCitera

Josbec: Men min fråga eller ja mer prat tema är då hur gör ni?

Jag undviker att skaffa någon, för att slippa problem och bekymmer likt dessa. Men förslag för dig som är där ; Att höras av varje dag låter som det vanligaste, men samtidigt kanske han behöver lite utrymme. 
Det du kan göra är att prata med honom om saken. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ju aldrig varit i ett förhållande men jag kan tycka att det är lite jobbigt med folk som skriver HELA tiden. Man får typ ingen tid till annat...


   
SvaraCitera
nubbie

Jag är rätt dålig på typ "vardagligt småprat" och har inget behov av att prata med någon alls egentligen om jag inte har något speciellt att säga/saknar personen, så hur ofta jag och min partner hörs vid varierar rätt mycket. I genomsnitt är det väl kanske varannan/var tredje dag. Vi träffas typ 1-2 gånger i veckan för han jobbar som faen, försöker få honom att dra ned lite på det, hehehe.


   
SvaraCitera

Då skulle jag göra slut. Man kan aldrig vara ''för på''.


   
SvaraCitera
reben

öh jag hade ej pallat inte ha kontakt varje dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svar till alla: man är ju olika och det är väl mer ovissheten som är jobbig för att jag drar till med egna teorier. Jag är ju van med att höras varje dag sedan är det väl jag som måste tänka på att inte sms bomba för detta är ju något jag vet om är en svaghet och som jag måste jobba på. Antingen hör han av sig innan helgen, kanske måste han känna att han har egen tid samt fokusera på jobbet. Jag får väl isf ringa på fredagen eller lördagen för då har sett ju gått en vecka. 


   
SvaraCitera