Aviseringar
Rensa alla

Hur gör ni?


Ämnesstartare

Hej! 
Mina kompisar brukar alltid prata om att de alltid har oskyddat sex, de äter p-piller, har spiral eller stav osv. Själv har jag inget av det, använder alltid kondom.

Men min fråga till er som kör oskyddat sex och kör på p-piller eller vilket som helst... är risken att bli gravid stor? Kommer killen i er ändå? Har ni kondom ändå? 


   
Citera
Ämnesstartare

P-piller är menade att förhindra graviditet, du borde verkligen läsa på om det här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det vet jag, men läser man så finns det risk om man inte sköter det bla bla och därför undrar jag hur det då har funkat för de tjejer som har haft eller har det nu. Vad de tycker
Men du som kille vet nog så informera mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
P-piller är menade att förhindra graviditet, du borde verkligen läsa på om det här

Jo det vet jag, men läser man så finns det risk om man inte sköter det bla bla och därför undrar jag hur det då har funkat för de tjejer som har haft eller har det nu. Vad de tycker
Men du som kille vet nog bäst...


   
SvaraCitera

julisasa: Jo det vet jag, men läser man så finns det risk om man inte sköter det

Men de sköter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

julisasa:

Jo det vet jag, men läser man så finns det risk om man inte sköter det bla bla och därför undrar jag hur det då har funkat för de tjejer som har haft eller har det nu. Vad de tycker
Men du som kille vet nog bäst...

Att döma av frågorna i trådstarten så verkade det finnas en viss förvirring


   
SvaraCitera

Även en kondom kan hanteras fel så att den spricker och inte fyller sitt syfte. Risken att bli gravid är inte större med P-piller än med kondom. Däremot kan ju P-piller ha andra biverkningar


   
SvaraCitera