Aviseringar
Rensa alla

hur gör ni?


Ämnesstartare

hur hinner ni plugga(få bra betyg som A och B) och även hinna träna och tillbringa tid med pojkvän/flickvän??? + umgås med vänner då.. Asså det går inte!! ååh


   
Citera
Ämnesstartare

Häng med på lektionerna och anteckna. Plugga + träna är det enda jag gör på vardagarna. Testa träna med din kille om ni vill tillbringa mer tid tillsammans? På helgen kan du vara med vännerna/pojkvännen. Handlar om att prioritera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Häng med på lektionerna och anteckna. Plugga + träna är det enda jag gör på vardagarna. Testa träna med din kille om ni vill tillbringa mer tid tillsammans? På helgen kan du vara med vännerna/pojkvännen. Handlar om att prioritera.

vi har mins 3prov i veckan + 2 läxförhör och vi ska alltid lämna in en massa uppgifter så måste plugga hela tiden, på helgerna jobbar jag och jag måste träna varje dag i mins 1h (det går bra) men hinner aldrig vara med kompisar eller med min kille. Tur att vi går i samma klass iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3 prov i veckan är ej normalt och du bör säga till era lärare. En massa uppgifter och läxförhör till det är inte bra. Tills dess så kan du säga till din pojkvän att du måste plugga och träna? Han borde förstå. Men istället för att träna kan ni ta en powerwalk tillsammans?  

lol:

vi har mins 3prov i veckan + 2 läxförhör och vi ska alltid lämna in en massa uppgifter så måste plugga hela tiden, på helgerna jobbar jag och jag måste träna varje dag i mins 1h (det går bra) men hinner aldrig vara med kompisar eller med min kille. Tur att vi går i samma klass iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riktiga pluggisar är oftast utanför, det vill säga har inga vänner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plugga med dina kompisar/pojkvän eller flickvän eller vafan det nu är när du har tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag klarar det bra. Inte så svårt om man lär sig att prioritera rätt.  

1. Vad mår jag bäst av i längden?

2. Vad mår jag bäst av just nu?

Sådär. Plugga tillsammans med partner och ta en joggingrunda efter en stunds pluggande och ät nåt gött och mys framför en film som belöning. Perfekt.


   
SvaraCitera

sluta med facebook och andra internet sidor. ta dig tid att studera. tagga ner på datorspelen. lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Riktiga pluggisar är oftast utanför, det vill säga har inga vänner.

öhhhhhhhh....... nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

öhhhhhhhh....... nej.

Jo, riktiga. 


   
SvaraCitera

pratar vi gymnasiet var det väl inte så svårt.

lite knepigare om man vill ha a eller b i mattekurserna på högskolan, men prioriterar ej att få det så har tid till allt.


   
SvaraCitera

Inget jag känner igen. 

S3ON:
Riktiga pluggisar är oftast utanför, det vill säga har inga vänner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
Inget jag känner igen. 

Då har du inte träffat på "riktiga" pluggers. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Då har du inte träffat på "riktiga" pluggers. 

jag gick natur på gymnasiet och pluggar till civilingenjör....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag gick natur på gymnasiet och pluggar till civilingenjör....

Det säger inte mycket, tycker var eller varannan jävel nuförtiden gör det..


   
SvaraCitera