Aviseringar
Rensa alla

hur gör ni?


bra utgångsläge är: ej psykisk ohälsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. är smart. gör urval. pluggar lagom mycket.

2. planerar min träning själv, vilket gör att den inte krockar med annat.

3. har till det praktiska ett ganska okomplicerat förhållande. tid tillsammans planeras spontant, och innebär oftast övernattning 1-2 nätter i rad i endera av våra bostäder (vilket ger tid för plugg, träning och annan icke-paraktivitet hemma hos den andra).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Jo, riktiga.

har gått natur och lärt känna sk. "riktiga pluggisar" som fått stipendium för att nått bästa resultat


   
SvaraCitera

gör så mycket som möjligt under lektionstid. prioritera bara skolan ibland och prioritera bara träning/vänner ibland. dra ner på jobbet om det blir för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Planering. Planering är A och O.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

har gått natur och lärt känna sk. "riktiga pluggisar" som fått stipendium för att nått bästa resultat

Du har nog lärt känna en helt annan sort "pluggisar". De med medfödd intelligens skulle jag tro. Jag talar om den sorten som inte har tid för något annat än just plugga, de är inte särskilt  kapabla till sociala aktiviteter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
bra utgångsläge är: ej psykisk ohälsa.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag försätter mig inte i sådana situationer. Varken plugg eller flickvän. Problemet löst.

Men om man är där, krävs planering och prioriteringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: De med medfödd intelligens skulle jag tro.

No, no. En pluggis har disciplin, det har inte så mycket med intelligens att göra, det är min hypotes iaf och disciplinerat folk tenderar att ha saker och ting under kontroll (lr åtminstone ha kontrollbehov), och då isolerar man sig sällan. En duktig person som lyckas, blir sällan utanför av den anledningen att de andra duktiga per automatik dras till den på grund av exvis. gemensamma principer och duktiga personer är oftast duktiga på många fronter i livet - bland annat att sköta sig vilket oftast leder till att man inte hamnar i Trubbel för att sedan bli avvisad.

Oftast udda människor som blir utanför, de som på ngt sätt skiljer sig från mängden... Beror mkt på vilken miljö det är. En "fjortis" är inte poppis bland massa "emon", typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: En duktig person som lyckas, blir sällan utanför av den anledningen att de andra duktiga per automatik dras till den på grund av exvis. gemensamma principer.

Hmm, tror vi tycker olika. Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Hmm, tror vi tycker olika.

tror vi besitter olika mkt kunskap


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

tror vi besitter olika mkt kunskap

Olika kunskap, mmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Olika kunskap, mmm

olika kunskap om samma sak? då är väl det ena inkorrekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

olika kunskap om samma sak? då är väl det ena inkorrekt

olika kunskaper om olika saker tänkte jag..  Men sen på ett djupare plan, vad är rätt liksom?! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volvo4life:
Jag försätter mig inte i sådana situationer. Varken plugg eller flickvän
. Problemet löst.

Men om man är där, krävs planering och prioriteringar.

Glatt skålande


   
SvaraCitera