Aviseringar
Rensa alla

Hur hälsar du?


time
 time
Ämnesstartare

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/den-hygieniska-halsningen

Har faktiskt inte tänkt så mycket på det här men bacteria is bacteria is bacteria. Hur hälsar du?


   
Citera
Ämnesetiketter

chips ger cancer


   
SvaraCitera

"Hejdöh" men en knappt synbar rörelse med huvudet och halvtråkig röst. För det mesta. 


   
SvaraCitera

beror på vem jag hälsar på

ibland kram, ibland bara hej, ibland handskakning ibland allt 


   
SvaraCitera

time: Med en kram!

Stärker immunförsvaret.


   
SvaraCitera
mynona

Det beror på vem, men i allmänhet hälsar jag med ord och sedan besvarar jag den kram den andra parten brukar ta initiativet till att ge. 


   
SvaraCitera

time: Med en kram!

Beror på vem det är förstås men ah oftast


   
SvaraCitera

Bara för några veckor sedan var jag på ett kalas varav en som skulle hälsa på mig, först gick hen för en kram och jag för handskakning men mitt i allt ihopa ändras det och jag står och kramar om en som försöker ta min hand. Som det kan gå. 


   
SvaraCitera
b1son

ibland kram, ibland bara ett NÄMEN HEJSAN o så går man vidare/börjar 1 konvo
o kom på att ibland så vinkar man ju fan till o med även om man står 1 meter från varandra


   
SvaraCitera

Kram, alltid. Både för hej och hejdå.
Sen beror det såklart på hur väl vi känner varandra + sammanhang.


   
SvaraCitera

FruLiten: beror på vem jag hälsar på


   
SvaraCitera

Hälsar med ord


   
SvaraCitera

mynona: Det beror på vem, men i allmänhet hälsar jag med ord och sedan besvarar jag den kram den andra parten brukar ta initiativet till att ge.


   
SvaraCitera
mynona

Schism:

I så fall får väl jag träna kram-initiativ på dig om vi möts


   
SvaraCitera

på kompisar hälsar jag oftast med hiphopkram(slår ihop högerhänderna(vinklade uppåt) och krama med vänster arm), ibland fistbump om man typ hälsar i förbifarten, med vissa vänner mer avancerade hälsningar typ slå ihop händerna, sen dra ifrån samtidigt som man håller emot med fingertopparna och sen en fistbump..  bekanta tar jag i hand.


   
SvaraCitera