Aviseringar
Rensa alla

Hur håller jag min nuvarande vikt?


Ämnesstartare

Jag har ätit väldigt lite under en längre period men alltid "tappat kontrollen" och käkat en godispåse eller så aaa men iaf så är jag 170 cm lång och väger mellan 50-51 kg. Förut åt jag mellan 300-1500 kcal om dagen vilket har gjort att jag gått ner i vikt men vill nu stanna på den vikten jag har för jag har äntligen efter alla dessa år blivit nöjd med mig själv vill liksom inte få ångest över min kropp igen. Mår bra i den vikten jag är nu. 

Jag vet att jag gjorde en tråd om denna fråga förut men det var typ "ät normalt och rör på dig" men hade det varit ett annat svar om ni vist att jag å såhär lite under en längre period? Asså går det att hålla denna vikt nu utan att gå ner eller upp?


   
Citera
Ämnesetiketter
Etanol

Du ska ligga på ditt kaloribehov. Ditt kaloribehov varierar utefter mängden muskelmassa, längd, vikt, ålder, kön och din aktivitetsnivå. Rör du inget på dig=kroppen behöver mindre energi. Att slänga i sig en påse godis är inget bra. Socker bryts snabbt ner till energi, och om den inte används så lagras den i kroppen i form av fett. Ät vanlig mat tills du blir mätt och strunta i sockret så löser det sig. Går du ändå upp i vikt så får du kanske ta någon promenad då och då tills du hittar en aktivitetsnivå som håller dig på samma vikt.


   
SvaraCitera

Jag är 3 cm länge och väger 10 kilo mer men ok...


   
SvaraCitera