Aviseringar
Rensa alla

Hur håller ni i ratten när ni kör bil?


När jag bara är ute o kör allmänt brukar de bli vänster arm på ratten, höger nere vid växelspaken.

Är ja ute o stollkör på landsväg eller liknande så håller ja för de mesta "10 i 2" eller mera kvart i tre kanske..


   
SvaraCitera

Fååret:

Haha jafan, ÅH tio i åtta det är min stil det blabla

tycker fortfarande 13:37 stilen är.. cool [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

längst ner med vänsterhanden, och min körskolelärare tycker jag kör bra så med..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

tycker fortfarande 13:37 stilen är.. cool

Innan högersväng så visst[smile]


   
SvaraCitera

Husknuten:

Innan högersväng så visst[smile]

xD ney, hela tiden. då äre skillz


   
SvaraCitera

ohYEA_:

tycker fortfarande 13:37 stilen är.. cool [blush]

blir till att hålla så sen då[rolleyes]


   
SvaraCitera

Limefruit:

Det varierar. Antingen är jag duktig och kör tio i två, eller så håller jag i den med en hand som brukar vara placerad nertill i ena hörnet.

Samma här ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ormöga:

10 i 2 som jag har blivit lärd av mina körskolelärare. kvart i tre fick jag inte hålla.

Öhh... låter konsigt. Blir förbannat jobbigt att köra 50 mil med armarna i axelhöjd.


   
SvaraCitera
Orvarn

10 i halv 4


   
SvaraCitera

Jag har min ratt på 20.45, och när jag ska svänga tillämpar jag den patenterade busschauffistekniken, dvs man sätter handflatan i mitten längst upp på ratten, och sen vrider man som en wax on/wax off-rörelse åt det håll man svänger.


   
SvaraCitera

Husknuten:

Öhh... låter konsigt. Blir förbannat jobbigt att köra 50 mil med armarna i axelhöjd.

vet, men dom sa att man har bättre styrförmåga om man har händerna tio i två.... man behöver lixin inte "knuffa" på ratten, utan man "drar" den vilket är mindre "jobbigt"


   
SvaraCitera

Krampaktigt. Jag har nämligen inget körkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

jag skrattar... jag vet varför

Men sluta klaga nu va. Jag har faktiskt förgyllt er tillvaro genom att skapa årets skummaste tråd[wink]


   
SvaraCitera

Husknuten:

Men sluta klaga nu va. Jag har faktiskt förgyllt er tillvaro genom att skapa årets skummaste tråd[wink]

vackert 😀


   
SvaraCitera

ena handen uppe på ratten å andra viftar jag med när jag pratar.. eller låter den vila på armstödet


   
SvaraCitera