Aviseringar
Rensa alla

Hur hanterar jag det här?


Ämnesstartare

Vet inte riktigt hur jag ska inleda det här men, ända sedan jag började gymnasiet för en termin sedan så har jag och en annan tjej varit på G och hållit kontakten bokstavligt talat 24/7 och gullat på sådär som man kan göra. Vi har inte kunnat komma hem till varandra så speciellt mycket alls på grund av att hon bor i härnösand medan jag bor i sundsvall och det är väldigt begränsat med bussar osv. Men under jullovet så tog vi tillfällena i akt och träffades nån gång och allt var helt underbart, vi var liksom gosiga och så (inte på ett sätt som man är mot endast en vän). Fast sedan nu när skolan började igen efter jullovet så var det som att vi aldrig ens hade träffats och hon var plötsligt och klängde på en annan kille som hon nu är tillsammans med dessutom. Men samtidigt lallar hon på om hur "viktig" jag är för henne fast näst intill ignorerar mig i verkligheten, notera dessutom att det har varit lite gräl och så mellan oss fast som är löst sedan länge. Efter dom där grälen så gjorde jag det klart och tydligt att händer det nånting mer alls så orkar jag inte med henne längre.
Men min fundering är om hur jag ska hantera det här? Magen vänder sig upp och ner på mig varje gång jag ser/hör något relaterat till hon och hennes nyblivna kille. Har alltid tyckt det var lite små-fånigt (kanske fel ord men men) med folk som säger att dom ger upp på folk/relationer, men känner att jag har hamnat i precis samma sits som jag en gång i tiden rynkade pannan åt.
               Vet inte ens längre vad jag pratar om, kommer inte till saken känns det som, och somnar och vaknar med magen upp och ner.

Ber om ursäkt i förväg om det låter flummigt eller så men vet inte hur jag ska förklara det hela och är så less på allt.


   
Citera
Ämnesetiketter

flörta med en annan tjej så kommer hon springandes tillbaka .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
flörta med en annan tjej så kommer hon springandes tillbaka .

Tror jag inte men hon envisas om att inte släppa taget om mig fast samtidigt försöker få henne att målas som offret. För t.ex så idag frågade hon hur det var med mig och så, cilket jag svarade "du kan ju gissa 3 ggr" på. För jag känner veekligen att jag mår skit just nu, men då så svarade hon bara med en bild på henne med ett ledset ansikte som att det är henne man ska tycka synd om.


   
SvaraCitera

Säger som jag säger i den andra tråden, ta avstånd och låt det svalna. Hon har valt den andra snubben och då måste du få ta tid på dig att komma över dina förhoppningar så att du kan gå vidare. Frågar hon varför så får du säga att du vill kunna vara glad för hennes skull med den nya snubben men att du trodde ni hade något på G och nu vill ha lite space så att du kan komma över henne innan ni kan återgå till att vara bra vänner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:
Säger som jag säger i den andra tråden, ta avstånd och låt det svalna. Hon har valt den andra snubben och då måste du få ta tid på dig att komma över dina förhoppningar så att du kan gå vidare. Frågar hon varför så får du säga att du vill kunna vara glad för hennes skull med den nya snubben men att du trodde ni hade något på G och nu vill ha lite space så att du kan komma över henne innan ni kan återgå till att vara bra vänner. 

Uppskattar svaret och tror jag får försöka göra någonting i den stilen, för just nu tål jag verkligen inte att se dom tsm.


   
SvaraCitera