Aviseringar
Rensa alla

Hur hanterar man detta?


Ämnesstartare

Låt oss säga att ens senaste ex systers man börjar ragga på en. Hur gör man? Denne man är då 38 år och har börjat skriva massa grejer som är ytterst ytterst YTTERST olämpliga med tanke på: historik, ålder plus att han har fru och tre små barn.

Det är lite äckligt och jag blir illa till mods och vill hantera denna situation på bästa möjliga sätt. Tips uppskattas.

Kram.

Dold text: Ps, sista tråden för idag, måste lugna mig. Tror jag tar igen mitt ickenärvarande den senaste tiden på den här sidan med att sno massa utrymme här nu. URSCHÄKTSA.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Påminn honom om hans familj. Ta upp hans fru ideligen så kanske han fattar. Funkar inte det så får du säga till på skarpen. Gör väl inget om han blir sur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle nog skriva/säga: Alltså, det känns jävligt äckligt och olämpligt att du skriver *vad den nu skriver* till mig, snälla sluta med det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara rädd att förstöra något för dennes familj + att det ska bli awkward då han kommer in och handlar av mig sisådär varje gång jag jobbar. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

Bara rädd att förstöra något för dennes familj

Det är han som förstör, inte du.


   
SvaraCitera

ignorera plz obs, sluta svara ba


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Ring hans fruga och förklara situationen ingående.
Det borde ta hand om problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samma sak hände ju mig med min barndomsväns far. Det enda jag gjorde var att sluta svara, han slutade iofs inte kommentera grejer och han skriver fortfarande snusk till mig men jag bara ignorerar. Klicka bort det och fortsätt med din dag, typ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg som det är bara. Det är han som ska skämmas sen på konsum, inte du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såni:

Samma sak hände ju mig med min barndomsväns far. Det enda jag gjorde var att sluta svara, han slutade iofs inte kommentera grejer och han skriver fortfarande snusk till mig men jag bara ignorerar. Klicka bort det och fortsätt med din dag, typ!

Säg till! [mad] ska jag prata med den???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har redan börjat på att ignorera, hoppas det fixar skiten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad skriver han? till exempel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Säg till! ska jag prata med den???

Hahaha, ne. Det stör mig inte så mycket längre, jag har lärt mig ignorera det. I början var det obehagligt som fan, nu orkar jag inte bry mig... Blivit van eller nåt. [sad] Vill inte göra en grej av det då hans dotter var/är en nära barndomsvän till mig och känns elakt på nåt vis, även om han nog förtjänar skäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såni:

öra en grej av det då hans dotter var/är en nära barndomsvän till mig och känns elakt på nåt vis, även om han nog förtjänar skäll.

Hade nog sagt något till henne om jag vore som du.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

såni:

Samma sak hände ju mig med min barndomsväns far. Det enda jag gjorde var att sluta svara, han slutade iofs inte kommentera grejer och han skriver fortfarande snusk till mig men jag bara ignorerar. Klicka bort det och fortsätt med din dag, typ!

Upplys om att snuskgubbar inte står så högt i kurs efter att deras byk tvättas i det öppna.


   
SvaraCitera