Aviseringar
Rensa alla

hur hanterar ni homofober?


Ämnesstartare

Hör sällan sådant men gör jag det så brukar jag oftast ifrågasätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

om någon har 1 sida jag inte gillar känns det ofta onödigt att säga något om det..

Ponera att du skulle säga något, vad skulle det vara? 


   
SvaraCitera

Är det mina föräldrars kompisar säger jag inget, annars brukar jag nog säga emot. Frågade en kille om han var dum i huvudet en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ponera att du skulle säga något, vad skulle det vara? 

skulle säga att det är dumt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

skulle säga att det är dumt

gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pratar högt om hur gött det är med hårt cowboy gay sex


   
SvaraCitera
Mario

Undviker dem. Jag umgås inte med idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag har inget problem med homofober. Den psykologiska betydelsen är ju att det är en fobi och att man är rädd - tycker inte folk skall klandras för rädsla.

Idag används väl dock ordet mer angående folk som är öppet hatiska mot homosexualitet, folk som förespråkar att homosexuella bör gasas och flås levande har jag inte mycket över för - ingen människa förtjänar att skadas, hotas eller dödas för deras sexuella preferenser.

Dock är jag själv inget megafan av homosexualitet så om folk kritiserar homosexualitet i allmänhet utan att gå till angrepp mot specifika personer så är jag ok med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek: Nej jag har inget problem med homofober. Den psykologiska betydelsen är ju att det är en fobi och att man är rädd - tycker inte folk skall klandras för rädsla.

Homofobi är ingen fobi så det är en dum benämning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Homofobi är ingen fobi så det är en dum benämning.

skilj på dessa;

"en kliniskt påvisbar fobi (kraftig irrationell rädsla) för homosexuella/homosexualitet, se homofobi (psykologi)."
"ett allmänt starkt ogillande som, utan inslag av kraftig irrationell rädsla, riktar sig mot homosexuella/homosexualitet, se homofobi (samhälle)."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har man någonting emot homosexuella så är man dum i huvudet


   
SvaraCitera
mynona

Jag umgås nog inte med sådana människor. Det vill säga, umgås på riktigt. Skulle någon jag umgås med visa sig vara homofob skulle jag vara kraftfullt pedagogisk. Om någon mer ytligt bekant i min omgivning är sådan känner jag avsmak och vänder mig bort och därmed är det inte längre någon jag behöver bekymra mig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en av mina närmaste vänner visar tecken på att vara både homofob och smygrasist. jag brukar undvika ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För oliktänkande är något som måste kuvas och kontrolleras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:

För oliktänkande är något som måste kuvas och kontrolleras.

är väl det homofober tycker


   
SvaraCitera