Aviseringar
Rensa alla

Hur har ni firat Hitlers födelsedag?


Ämnesstartare

Inge kul när ett troll är såhär uppenbartTumme ned

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte firat 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska tänka en extra gång på min numera döda morfar som slogs i kriget mot nazisterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis i efterskott Mein Führer. Hoppas du har det bra och frodas i Valhall. Vi ses där Skål Drack extra många bärs till din ära igår.


   
SvaraCitera

runkade till judisk bögporr. 


   
SvaraCitera

Verkar som vi har åtminstone en nazist här och några troll.

Varför ska nman fira Hitlers födelsedag? vad gjorde han för gott förutom att betala av Tysklands skulder och få landet på fötter för tillfället tills nederlaget 1945 då man befriade de judar och andra folkslag som var kvar och andra människor i förintelselägrena.

stereo total:
runkade till judisk bögporr. 

Och den informationen var väääldigt intressant att höra -.- så du kände att du behövde dela med dig av den informationen?... tydligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det inte olagligt att fira hans födelsedag? det har min samhälls lärare sagt. att det är hets mot folkgrupp.


   
SvaraCitera

kalle2000:
är det inte olagligt att fira hans födelsedag? det har min samhälls lärare sagt. att det är hets mot folkgrupp.

Det är förmodligen sant med tanke på vad Hitler och Nazisterna gjorde så ja det är nog hets mot folkgrupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Varför ska nman fira Hitlers födelsedag? vad gjorde han för gott förutom att betala av Tysklands skulder och få landet på fötter för tillfället tills nederlaget 1945 då man befriade de judar och andra folkslag som var kvar och andra människor i förintelselägrena.

😀
mvh detta kan misstolkas


   
SvaraCitera

Warren:
Grattis i efterskott Mein Führer. Hoppas du har det bra och frodas i Valhall. Vi ses där Skål Drack extra många bärs till din ära igår.

Det är bara folk som dött i strid som får åka till valhall.


   
SvaraCitera

isola:

😀
mvh detta kan misstolkas

ow hehe woops, ja det var inte så jag menade men fint att du ser det från den ljusa sidan 😉 jag ska ändra på det!

Tack för att du sa till! 🙂


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe

Och den informationen var väääldigt intressant att höra -.- så du kände att du behövde dela med dig av den informationen?... tydligen.

kan pma länk om du vill. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
runkade till judisk bögporr. 

haha du är så gött rå 


   
SvaraCitera

Det meddelande jag skrev över var inte rätt.

Det jag menade var Nazisternas sista nederlag och död och medföljande tyska ledare. Tack vare nederlaget kunde man befria de sista överlevande judarna och andra folkslag o människor som hade oturen att bli inkastade det pga. olika defekter eller att man ansåg att de människorna var helt enkelt mindre värda som man kunde skylla på.

Hitler gjorde några bra saker som att betala Tysklands skuld och att bygga t.ex. autobahn (en mycket stor och välkänd bilväg i tyskland) och en del hus som nog inte finns kvar. Han gjorde så att alla fick jobb och bättre levnads-standard men en väl fungerande ekonomi fram till slutet då nazisterna förlorade sitt herravälde och all makt. Det gick faktiskt fort och det var för att de allierade lurade nazisterna att de skulle attackera på en plats men de attackerade på en annan. Nazisterna var inte jätte duktiga i strid alla gånger men de hade oslagbara vapen och ett som de inte riktigt lyckades massproducera med vapen och ammunition som var en kulspruta. Jag kommer ihåg när jag spelade CoD2 så kunde man använda den och den är helt klart överlägsen! många tyska vetenskapsmän kom på en massa bra ideér men mycket blev inte verklighet. Tur att de allierade vann för vem vet hur det skulle sett ut idag?


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Hitler gjorde några bra saker som att betala Tysklands skuld och att bygga t.ex. autobahn (en mycket stor och välkänd bilväg i tyskland) och en del hus som nog inte finns kvar. Han gjorde så att alla fick jobb och bättre levnads-standard men en väl fungerande ekonomi fram till slutet då nazisterna förlorade sitt herravälde och

säg vad du vill om Hitler men tågen gick i alla fall i tid.


   
SvaraCitera