Aviseringar
Rensa alla

hur hittar fåglar mat?


Ämnesstartare

fåglar hittar mat när man slänger ut det någonstans
hur?
luktar dom, ser dom eller hör dom maten


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tror att dom ser den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Tror att dom ser den.

har alla fåglar bra syn
zoomar dom in från ovan som örnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakten på mat är mångsidig. Havsörnen avsöker områden eller sitter still och spanar. Bytet är oftast fisk men även en hel del däggdjur, inklusive kadaver, och gärna sjöfågel. Hur det är med andra fågelarter har jag ingen aning om, havsörnar har alltid fascinerat mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

har alla fåglar bra syn
zoomar dom in från ovan som örnar

Ah, så är det! Iallafall i min värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Hur det är med andra fågelarter har jag ingen aning om, havsörnar har alltid fascinerat mig..

ok men jag är mer intresserad av vegetariska fåglar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror dom ser de, liks de lär sig nog hur ätbara saker ser ut efter ett tag : > vill va en fågel de verkar ha ett nice live


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Havsörnen avsöker områden eller sitter still och spanar. Bytet är oftast fisk men även en hel del däggdjur, inklusive kadaver, och gärna sjöfågel.

Hörde att en havsörn kan se sitt byte på 2 km avstånd. [smile] [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte hur många gånger jag sett fåglar stå och picka i någon fyllespya i stan...


   
SvaraCitera
zIGGE

hallonbåt:

vet inte hur många gånger jag sett fåglar stå och picka i någon fyllespya i stan...

och? Fåglar är inte människor och du kan inte dömma att det är "äckligt" för att det är det för människor. Fyllespya är fan god mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

och? Fåglar är inte människor och du kan inte dömma att det är "äckligt" för att det är det för människor. Fyllespya är fan god mat.

Sa inte att det var äckligt.
Men det är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså exner kan du sluta förstöra någon gång din stjärt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du förstör allt det roliga
du dödar flytet humorn och glädjen
du är som morran


   
SvaraCitera

Fåglar av den sorten man matar med bröd är om inte annat bra på att hålla uppsikt över ett stort område och se rörelse, pga att de är bytesdjur. Sedan går ju hela fågelns dag åt till att leta mat, så de är ju rätt tränade i konsten att hitta ätbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

Hörde att en havsörn kan se sitt byte på 2 km avstånd. [smile] [bigsmile]

I Altai-bergen i Mongoliet har de stora öppna ytorna gjort jakten nästan omöjligt, så lokalbefolkningen har skapat ett samarbete med kungsörnen som fungerar som en spjutspets. - För bara någon vecka sen såg jag en dokumentär gjord av BBC, jag blev tvungen att nypa mig i armen både en och två gånger.


   
SvaraCitera