Aviseringar
Rensa alla

hur hittar man en kompis


Antnn
Ämnesstartare

hur hittar man någon att få umgås tillsammans med.


   
Citera
Ämnesetiketter
YungG

Vad har du för intressen? En bra idé är att börja där. Det blir väldigt mycket lättare att hitta en vän om man delar intressen, då kommer många gånger av fallen vänskapen naturligt.


   
SvaraCitera
dwadw

YungG:
Vad har du för intressen? En bra idé är att börja där. Det blir väldigt mycket lättare att hitta en vän om man delar intressen, då kommer många gånger av fallen vänskapen naturligt.

Om man inte har nå intressen da? Jag gör ingeting på min fritid just nu än att lyssna på musik.


   
SvaraCitera

dwadw:

Om man inte har nå intressen da? Jag gör ingeting på min fritid just nu än att lyssna på musik.

Skaffa intressen då! Klart du inte har några vänner ifall du inte gör några sorts aktiviteter.


   
SvaraCitera
dwadw

KilleHär:

Skaffa intressen då! Klart du inte har några vänner ifall du inte gör några sorts aktiviteter.

Har haft intresses såsom skating och gaming men hade svårt att skaffa
vänner genom det också.


   
SvaraCitera
L Y S

Antnn: hur hittar man någon att få umgås tillsammans med.

Som YungG skrev, intressen i form av hobby eller moraliska/politiska värderingar är en bra start. Om man inte kan hitta något man tillsammans gillar, går det alltid att hitta något man tillsammans ogillar... Det sistnämnda är inte den bästa vägen, men bättre än inget.


   
SvaraCitera
YungG

dwadw:

Om man inte har nå intressen da? Jag gör ingeting på min fritid just nu än att lyssna på musik.

Man får försöka sig på att hitta intressen! Om du gillar musik, du har inte tänkt på att kanske börja göra lite egen musik?


   
SvaraCitera

L Y S:

 Om man inte kan hitta något man tillsammans gillar, går det alltid att hitta något man tillsammans ogillar... Det sistnämnda är inte den bästa vägen, men bättre än inget.

Och bli en stenkastande aktivist? Jag tycker du ska omvärdera dina prioriteringar. 


   
SvaraCitera

dwadw:

Har haft intresses såsom skating och gaming men hade svårt att skaffa
vänner genom det också.

Att ständigt kollidera med andra eller skjuta folk online, då blir du utstött som en paria!


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Att ständigt kollidera med andra eller skjuta folk online, då blir du utstött som en paria!

Jodå för att det finns bara skjutspel


   
SvaraCitera
L Y S

Dindoonuffin: Och bli en stenkastande aktivist? Jag tycker du ska omvärdera dina prioriteringar.

Ingenstans nämndes något om våld.


   
SvaraCitera

L Y S:

Ingenstans nämndes något om våld.

Men du förstår inte att "ogilla" (hat) föder våld? 


   
SvaraCitera
L Y S

Dindoonuffin: Men du förstår inte att "ogilla" (hat) föder våld?

Inte nödvändigtvis, samt att ogilla något är inte detsamma som att hata det. När du gillar något så betyder det automatiskt att du ogillar något annat. Gillar du AIK så ogillar du automatiskt ett motståndarlag. Gillar du naturen ogillar du automatiskt de som försöker förstöra naturen. Gillar du kristendomen ogillar du automatiskt satanismen.


   
SvaraCitera

7ccdd1f3cb487f750b231c8598498527.jpg


   
SvaraCitera

L Y S:

Inte nödvändigtvis, samt att ogilla något är inte detsamma som att hata det. När du gillar något så betyder det automatiskt att du ogillar något annat. Gillar du AIK så ogillar du automatiskt ett motståndarlag. Gillar du naturen ogillar du automatiskt de som försöker förstöra naturen. Gillar du kristendomen ogillar du automatiskt satanismen.

Då förstår du inte vad våld är, framförallt inte psykiskt våld eller terror. 


   
SvaraCitera