Aviseringar
Rensa alla

Hur hittar man gig?


MonGo:

Dom vill inte höra om låtar som handlar om att krossa idioter.
Våra låtar är lite "verbala"... Sånt klarar inte dom.

Du säger givetvis inte vad låtarna handlar om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Du säger givetvis inte vad låtarna handlar om

Dom hör "Cut your throat" sen ber dom till gudarna om förlåtelse.


   
SvaraCitera

MonGo:

Dom hör "Cut your throat" sen ber dom till gudarna om förlåtelse.

Dom får väl be hur mycket dom vill


   
SvaraCitera

MonGo:

Hahhaha, whaaaaat?
Det var inte meningen att presentera bandet här på ungdomar, så ... 🙂

jag skiter väl i vad din avsikt är. postar du en länk i en tråd om att ni vill ha spelningar, utan att lyckas väcka något som helst intresse för klickande på länken, så är det ett misslyckande. skärpning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jag skiter väl i vad din avsikt är. postar du en länk i en tråd om att ni vill ha spelningar, utan att lyckas väcka något som helst intresse för klickande på länken, så är det ett misslyckande. skärpning.

Okej! [cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]
Avlid.


   
SvaraCitera

MonGo:

Okej! [cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]
Avlid.

nej, det har jag inte för avsikt att göra. att du är dålig är inte motivation nog för att jag ska spontant dö. vet hut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej, det har jag inte för avsikt att göra. att du är dålig är inte motivation nog för att jag ska spontant dö. vet hut.

Fy fan va hallonsaft är gott! [y]


   
SvaraCitera

er hemsida var ungefär lika upphetsande som göran persson hånglandes med bert karlsson. ifall ni ska dölja det faktum att er musik är enformig och extremt dålig så borde ni verkligen jobba lite med ytan. tänk slipknot. även deras growlande låter som en tolvåring med kikhosta, men de lyckas ändå få degenererade "maggots" att köpa deras skitmusik eftersom de har sina jävla masker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

velociped:

er hemsida var ungefär lika upphetsande som göran persson hånglandes med bert karlsson.

Medveten om det. Next.

velociped:

ifall ni ska dölja det faktum att er musik är enformig och extremt dålig så borde ni verkligen jobba lite med ytan.

Aha, kul att höra din åsikt! 🙂[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MonGo:

Tack för att du svarade! 😀
Ja, det ska vi göra! 🙂
Sensus.. Vad fan är det? 😛
www.myspace.com/suicidechapter

Sensus är en studieförening som håller i replokaler över hela Sverige. De brukar arrangera spelningar och små festivaler då och då. Även stor chans att träffa andra band där som man kan spela med.

Seriöst, vad är det för jävla mesmusik ni spelar? "Det brutalaste och katchigaste...." Nej va fan, lika hårt som Tokio Hotel ju!

1: Ni måste få ett unikare ljud om ni vill lyckas.

2: Sätt eran jävla sångare på sångskola eller tvinga han att ta lektioner, jag bryr mig inte fan om det är du som sjunger ens. Det är riktigt USEL sång.

3: Ni skapar extremt fantasifattig musik och har ett jävligt tråkigt sound. Ordna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Seriöst, vad är det för jävla mesmusik ni spelar? "Det brutalaste och katchigaste...." Nej va fan, lika hårt som Tokio Hotel ju!

Mes musik? XD
Om du tycker vi låter som Tokio Hotel så måste du VERKLIGEN, VERKLIGEN ha något problem med jämförelse... :/
Dessutom har jag ändrat på beskrivningen tidigare idag.

Zittam:

1: Ni måste få ett unikare ljud om ni vill lyckas.

Så du menar att vi låter som alla andra band?
Fel.

Zittam:

2: Sätt eran jävla sångare på sångskola eller tvinga han att ta lektioner, jag bryr mig inte fan om det är du som sjunger ens. Det är riktigt USEL sång.

Det är våra första låtar någonsin. Det är inte uselt
Vi har faktist inte haft en riktigt ljudtekniker när vi spelade in låtarna, vi gjorde det helt själva.
Med en riktig ljudtekniker som kan mixa m.m. så hade det blivit mycket bättre!
Jag spelar trummorna.

Zittam:

3: Ni skapar extremt fantasifattig musik och har ett jävligt tråkigt sound. Ordna.

Trevligt att du tycker att det är fantasifattigt...
Ge gärna ett exempel på vad vi skulle kunna göra annorlunda istället för att trampa ner på oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MonGo:

Mes musik

Brutalt är det icke. Inget tungt fett ljud över huvud taget.
DET SKA KNULLA I ÖRONEN OCH BLI KLEGGIGT/VÅTT I BRALLAN FÖR I HELVTE.

MonGo:

Så du menar att vi låter som alla andra band?
Fel.

Ni låter som extremt många "nya fräscha band" jag har hört.
Och nej, jag tänker inte leta igenom halva myspace för att hitta dem igen.
Det ni spelar kallar jag "Mainstream-hc-metal". (AKA M-H-M)

MonGo:

Det är våra första låtar någonsin. Det är inte uselt
Vi har faktist inte haft en riktigt ljudtekniker när vi spelade in låtarna, vi gjorde det helt själva.
Med en riktig ljudtekniker som kan mixa m.m. så hade det blivit mycket bättre!
Jag spelar trummorna.

Släpp aldrig låtar utav denna kvalitet, det är mitt främsta råd.
Om ni kan göra det bättre, gör det bättre. Inga ursäkter!

MonGo:

Trevligt att du tycker att det är fantasifattigt...
Ge gärna ett exempel på vad vi skulle kunna göra annorlunda istället för att trampa ner på oss.

Tråkigt repetivt ljud. Ni har fastnat i en cykel verkar det lite som.
Fantisera, var inte så jäkla låsta när det gäller att skapa musik.
Våga att experimentera.
Jag kunde knappt skilja på era låtar.

Och skaffa för tusan en riktig ljudtekniker tills nästa inspelning. Eller åtminstonde någon som är bra på att mixa. 😉

Bra låtar ger nära på automatiskt spelningar om man vill ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

er musik är inte usel men den kan förbättras. variation var rätta ordet 🙂 men... som vissa kanske sagt nu då.. snacka med nån kyrka, på skolor, bli lite kändisar på youtube, kolla upp om ni kan spela på nått matställe typ :/ gjorde vi 😀 hehe...[crazy]


   
SvaraCitera