Aviseringar
Rensa alla

Hur känner ni inför sexuella undergrepp?


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Det pratas väldigt mycket om sexuella övergrepp där en betydande grupp kvinnor är utsatta. Men hur känner ni inför sexuella undergrepp? Är det kanske något som män utsätts för? Det känns ju svårt att prata om kanske, då det kan tänkas vara så osynligt? Till skillnad från de synliga sexuella övergreppen. 


   
Citera
reben

kan du definiera sexuellt undergrepp


   
SvaraCitera

Detta känns antingen genomkorkat eller raljant, inget av dem lämpar sig för en tråd.


   
SvaraCitera

Känns som att ett sexuellt undergrepp är när man inte är tillräckligt sexuellt stimulerad. T.ex att ens partner inte orkar ligga på hur länge som helst 


   
SvaraCitera
tkllkl

InABox:
Detta känns antingen genomkorkat eller raljant, inget av dem lämpar sig för en tråd.

you-must-be-new-here-with-pipe.jpg


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

019linnea:
Känns som att ett sexuellt undergrepp är när man inte är tillräckligt sexuellt stimulerad. T.ex att ens partner inte orkar ligga på hur länge som helst 

Så är det kanske också, men jag tänker mig att man han välja att handla sexuellt undergrippande. Sedan kan det vara svårt kanske att veta om man blivit sexuellt undergripen eller inte. För som du säger det kanske bara är en själv som inte känner sig tillräckligt sexuellt stimulerad, vem vet? Precis som sexuella övergrepp är intressant att tänka sig på ett strukturellt plan så tänker jag mig att samma gäller även sexuella undergrepp. Jag tror inte heller att folk som sexuellt undergriper sig på någon kanske reflekterar så mycket över när de gör det. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Jag tänker mig att kvinnor som inte sexuellt undergripper män blir mobbade av andra kvinnor för det ofta. 


   
SvaraCitera

tänk gärna efter två gånger innan du skapar en tråd


   
SvaraCitera
penja

Asha kom igen. Vad är det för en trolltråd. Ett sexuellt övergrepp är allvarligt, kränkande, skadligt. Undergrepp? Wtf, synd för hen då att hen inte får så mycket och sådant sex hen vill. Ta det i egna händer då. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

reben:
kan du definiera sexuellt undergrepp

En källa som använder begreppet undergrepp är här: 

http://bibliotek.taby.se/104105/deras-ryggar-luktade-sa-gott

Vad är motsatsen till övergrepp? Undergrepp? Hur ska någon kunna se och upptäcka ett sådant problem när inget brott begås – föräldrarna gör ju faktiskt ingenting olagligt? En serieroman om Jenny som växer upp i ett känslomässigt vacuum med föräldrar vars kärlek hon aldrig lyckas få.

Jenny lär sig tidigt att hon ska klara sig själv för att få föräldrarnas godkännande. Genom hela sin uppväxt undrar hon vad det är för fel på henne och hamnar i depressioner och destruktiva beteenden - inte minst i relationer med män när hon blivit äldre. Allt för hennes desperata behov av att bli älskad.

....


   
SvaraCitera

Blev du utsatt för undergrepp som barn eller vad tror du lett till att du skapar sådana här trådar?


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

penja:
Asha kom igen. Vad är det för en trolltråd. Ett sexuellt övergrepp är allvarligt, kränkande, skadligt. Undergrepp? Wtf, synd för hen då att hen inte får så mycket och sådant sex hen vill. Ta det i egna händer då. 

Jag tycker inte det handlar om att man "får sex" när man vill. Jag kanske är helt ute och cyklar sexuella undergrepp kanske inte finns. Men jag tycker ändå intutitvt att det borde finnas, speciellt med tanke på könsroller. Kanske är det så att det är något man utsätter sigsjälv för. 


   
SvaraCitera
penja

Asha:

Jag tycker inte det handlar om att man "får sex" när man vill. Jag kanske är helt ute och cyklar sexuella undergrepp kanske inte finns. Men jag tycker ändå intutitvt att det borde finnas, speciellt med tanke på könsroller. Kanske är det så att det är något man utsätter sigsjälv för. 

ett sexuellt undergrepp vore kanske att förutsätta att sexet är klart för att man kommit och strunta i sexpartners njutning. i dunno. 


   
SvaraCitera
penja

Nä, men med det sagt vill jag egentligen bara säga att det känns onödigt att försöka skapa ett sådant begrepp. Att försöka lyfta fram ett problem som inte finns. Har i och för sig fortfarande inte fattat vad du ville diskutera riktigt, men min feeling säger att kommentarer som "män är faktiskt också förtryckta blablaaaa" kan råka bli summan av det hela.

Godnatt.


   
SvaraCitera