Aviseringar
Rensa alla

Hur Känns Det Att Vara Hetero?


Ämnesstartare

Jag är smått förvirrad vart jag skulle placera den här diskussionen men, men.

Kort introduktion: jag är lesbisk, tror jag, och jag undrar hur det känns att vara en heterosexuell kvinna eller en homosexuell man.

Jag menar inte hur det är i samhället, eller något sånt. Det är så att jag förstår inte hur man kan finna män attraktiva. Hur känns det när du ser en attraktiv kille? Vad får dig att finna honom så fängslande? Vilka drag märker du mest? Gör det dig entusiastisk, och är det något poetiskt med det?

Ursäkta mig om du inte fattar ett skit. Det är lite komplicerat att forma frågorna, men jag hoppas ni förstår ändå... Och föresten så menar jag en klädd person, av någon anledning är det viktigt.


   
Citera
Ämnesstartare

[shake]


   
SvaraCitera

öh kroppsformen? den är ju rätt annorlunda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jamie xx:

öh kroppsformen? den är ju rätt annorlunda

Grejen är att jag inte förstår VAD som får den att vara attraktiv. Jag fattar att det är en viss skillnad mellan deras anatomi.


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså... Det går inte ens att svara på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RandomRubiks:

Det är så att jag förstår inte hur man kan finna män attraktiva. Hur känns det när du ser en attraktiv kille? Vad får dig att finna honom så fängslande? Vilka drag märker du mest? Gör det dig entusiastisk, och är det något poetiskt med det?

beskriv hur du känner när du ser en kvinna så ska jag göra ett försök att beskriva min upplevelse jag med


   
SvaraCitera

det är nog individuellt

jag ser sällan på en kropp och attraheras av den.
fin kan den vara, och intressant, men det är inte vad som fångar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RandomRubiks:

eller en homosexuell man.

borde väl inte vara så annorlunda mot hur det känns för dig? fast att man har snopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

beskriv hur du känner när du ser en kvinna så ska jag göra ett försök att beskriva min upplevelse jag med

Känslan är ju knepig, men man märker ju att man är dragen till personen, att man vill titta på den. När jag ser en kvinna som jag finner attraktiv, så tänker jag väldigt mycket på deras individuella drag så klart, men annars är de ju så mjuka och vågiga, till skillnad från män, i alla fall i mina ögon.

Nintendos BFF:

borde väl inte vara så annorlunda mot hur det känns för dig? fast att man har snopp.

Jo, men det är ju annorlunda. En homosexuell kvinna och en homosexuell söker ju inte varandra, och män och kvinnor ser olika ut och har inte samma kvaliteter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RandomRubiks:

Jo, men det är ju annorlunda. En homosexuell kvinna och en homosexuell söker ju inte varandra, och män och kvinnor ser olika ut och har inte samma kvaliteter.

vah fattar inte riktigt vad den meningen betyder[blush] men du menar asså att vara attraherad av någon som inte ser ut som en själv? lr va? tror nog att det känns ganska så exakt lika dant för en heterosexuell man att attraheras av en kvinna, som det gör för en homosexuell kvinna. ser inte varför det skulle vara skillnad iaf.


   
SvaraCitera
Paseo

RandomRubiks:

Känslan är ju knepig, men man märker ju att man är dragen till personen, att man vill titta på den. När jag ser en kvinna som jag finner attraktiv, så tänker jag väldigt mycket på deras individuella drag så klart, men annars är de ju så mjuka och vågiga, till skillnad från män, i alla fall i mina ögon.

Ja men va då då, det är så jag känner när jag gillar en man också, förutom det mjuka och vågiga, istället ser jag något manligt som snygga axlar eller en sexig rumpa (du ser ju kvinnor med sexiga rumpor vafan, vad är skillnaden liksom??!!)
Man är attraherad, det finns ju ingen skillnad på attraherad och attraherad.
Är din fråga VAD vi attraheras av hos män, så är det en normal fråga jag kan svara på, men däremot vad vi KÄNNER när vi är attraherade av män är en väldans konstig fråga eftersom det är precis samma sak som du känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RandomRubiks:

En homosexuell kvinna och en homosexuell söker ju inte varandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RandomRubiks:

Gör det dig entusiastisk, och är det något poetiskt med det?

Poetiskt och entusiastiskt med attraktion? Nä. Om jag nu inte för dagen känner att jag lever i en shakespeareroman och vill skriva dikter om personens spelande muskler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

tror nog att det känns ganska så exakt lika dant för en heterosexuell man att attraheras av en kvinna, som det gör för en homosexuell kvinna. ser inte varför det skulle vara skillnad iaf.

Precis, det är därför jag frågar heterosexuella kvinnor eller homosexuella män vad som de finner attraherande av män, eftersom att jag gillar kvinnor och förstår inte.


   
SvaraCitera