Aviseringar
Rensa alla

Hur kan en psykolog vara till min hjälp??


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Du behöver absolut inte vara rätt för att bli inlagd,

Haha, jag är ju mer eller mindre självmordsbenägen, så det är nog ganska sannolikt om jag förklarar exakt allt, som här. [wink]

annoyed:

Hur gammal är du, och hur ser din vardag ut nu? Plugg/jobb? Hur har skolgången funkat?

Bara för att göra det klart för mig så vill du inte ha svar på detta här i tråden, utan tycker att detta är sådant som psykologen i fråga bör ha kännedom om?

Har svårt att tro att det kommer göra någon skillnad, allt i slutändan handlar bara om att jag omöjligt kan rätta mig in i samhället på lagligt vis ju. Hur har min skolsituation i viktig betydelse för detta? Människan kan nog konstatera ganska direkt att en skola med regler och uppgifter inte har varit något för mig..

annoyed:

Någonting min läkare alltid påminner mig om är att jag alltid kan gå tillbaka. Ingen kan ta min sjukdom(i ditt fall: rebelliskhet) ifrån mig, jag kan alltid gå tillbaka till det jag är bekväm och trygg med. Men uppenbarligen har vi båda problem med de beteenden vi uppfattar som trygga (vardagen skiter sig etc), så varför inte testa ett annat sätt? Se det som ett experiment.

Fast jag är ju inte direkt bekväm med något såvida jag inte har exakt allt det min drömvärld omfattar..

Jag känner verkligen att jag måste ge dem hela bilden och förklara exakt allt jag känner, detta kommer förmodligen leda till att de beslutar om att lägga in mig.. Som sagt, detta känns sjukt mot-tjusande..

xyz123:

Vad är det med reglerna som känns svårt? Vad händer när du försöker följa reglerna?

Jadu, har nog aldrig riktigt försökt att följa dem längre än någon dag.. Om ens det, någon timme kanske.. Sedan blir jag sjukt "deprimerad" direkt, ingenting bortsett från min drömvärld där jag har allt jag vill kan få mig ur min säng.. Denna "depression" brukar vara någon vecka eller två beroende på övriga händelser under denna tid.

Blivande_japan:

Men du kan tänka dig att parasitera på dina föräldrar..?

Alltså, egentligen inte.. Vill ju helst till den där drömvärlden där jag är riktigt lycklig som sagt.. Vägen dit är i stort sätt mycket komplicerad eller sjukt osannolik.

Men jo, jag vill härifrån, har tänkt flera gånger på att bara ge mig av.. Men det är ett stort steg att ta på samma vis, måste nog ha hjälp dårå i form av följande..

Föräldrarna mina har sagt flera gånger att de snart slänger ut mig om det inte händer nåt vettigt snart, men dem gör ju aldrig det?! Tror den sparken är jävligt viktig för att få lite fart, synd att de skämmer bort mig så otroligt mycket och sedan kommer med tomma hot utan handling.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jadu, har nog aldrig riktigt försökt att följa dem längre än någon dag.. Om ens det, någon timme kanske..

Wow. [sad] Du skulle behöva få professionell vägledning. Det är värre än jag trodde. Jag tror inte de kommer lägga in dig, de gör så bara om de tror du kommer skada dig själv eller någon annan.

S3ON:

Vill ju helst till den där drömvärlden

Vad innebär detta? Vad gör du i drömvärlden? Var är du någonstans i verkligheten?


   
SvaraCitera

S3ON:

Arbeta mig in i andra människors tankar och regler? Skulle inte tro det va, jag vägrar..

Handlar inte om att "arbeta sig in andra människors tankar och regler". Det är ju knappast något du behöver följa om du inte vill. Men på samma sätt som att det är lättare att multiplicera en siffra med en annan om man vet hur multiplikation fungerar, kan det bli lättare för dig att lösa dina problem om du får verktygen att lösa dem av någon annan. Det är ju fortfarande DU som löser DINA problem.

Helt jävla enkelt är det ju inte att uppfinna hjulet helt på egen hand. Bättre då att ta hjälp av andra som vet hur det går till, och sen med hjälp av det åka vart fan man vill.


   
SvaraCitera

Det var ju just därför jag sa VERKTYG. Som en hammare eller nål eller vad som helst. Vad man skapar med hjälp av dem är ju alltid upp till en själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Haha, jag är ju mer eller mindre självmordsbenägen, så det är nog ganska sannolikt om jag förklarar exakt allt, som här.

Du kommer inte bli inlagd för det, en del för kämpa för att öht få bli inlagda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Haha, jag är ju mer eller mindre självmordsbenägen, så det är nog ganska sannolikt om jag förklarar exakt allt, som här.

Du kommer inte bli inlagd för det, en del för kämpa för att öht få bli inlagda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Vad innebär detta? Vad gör du i drömvärlden? Var är du någonstans i verkligheten?

Jag är i en hög position, men otroligt omtyckt.. Detta utspelar sig inte i vår verklighet, inte som den ser ut nu iallafall. Jag har ej heller någon annans liv i vår verklighet.. Utan jag är mig själv, ser ut precis som jag gör nu, men uppfattas på ett motsatt vis i förhållande till den värld du och jag lever i kan man säga..

Alla rättar sig efter mina regler, men folk har sin frihet obegränsad, alla tycker mina regler är otroligt viktiga för att samhället skall fungera.. inga krig, ingen ondska.. Endast kärlek, lycka & harmoni!

Alla får precis vad de vill, och det gör dem otroligt glada!

Helt klart en orealistiskt sådan, att jorden vi är på skall bli sådan är jävligt långt borta om all verklighet, jag är väldigt medveten om det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Du kommer inte bli inlagd för det, en del för kämpa för att öht få bli inlagda

Sant. Du blir definitivt inte inlagd såvida du inte är en fara för andra/dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Helt jävla enkelt är det ju inte att uppfinna hjulet helt på egen hand. Bättre då att ta hjälp av andra som vet hur det går till, och sen med hjälp av det åka vart fan man vill.

Du menar på att psykologerna har kunskap & verktyg som krävs för att bygga maskiner som kan ta mig till andra dimensioner och världar?! Snackar inte om världar i min hjärna nu längre, detta är inte psykologi.. Nu kommer vi till den biten jag vill ha uppfylld i vår verklighet! [cute]

Dan_the_ironman:

Du kommer inte bli inlagd för det, en del för kämpa för att öht få bli inlagda.

annoyed:

Du blir definitivt inte inlagd såvida du inte är en fara för andra/dig själv.

Hur kan jag inte vara en fara för mig själv om jag mer eller mindre är beredd att hoppa framför ett tåg? [shake]

Tar inga risker btw, bara för att alla inte får den hjälp de behöver betyder det inte att de inte vill kommer "hjälpa" mig. [crazy]


   
SvaraCitera

S3ON:

Du menar på att psykologerna har kunskap & verktyg som krävs för att bygga maskiner som kan ta mig till andra dimensioner och världar?!

Nä, det är verkligen inte det jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur kan jag inte vara en fara för mig själv om jag mer eller mindre är beredd att hoppa framför ett tåg?

I vår ålder lyckas ca 10% av alla självmordsförsök, att man då har självmordstankar ses då antagligen inte som så fruktansvärt konstigt.

Om du ändå tänkt ta livet av dig så kan du lika gärna gå dit och ge det en chans, så den logiken funkar inte heller.

Så gå dit nu för i helvete, annars åker jag till den håla du befinner dig och drar dig dit i örat, du ska inte sitta hemma och må dåligt heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Nä, det är verkligen inte det jag menar.

Exakt, anser inte att de kan vara till hjälp dårå. Jag vill som sagt fortsätta att leva efter mina regler.. Inte rätta mig efter andras.. Har svårt att se hur det skulle fungera på en arbetsplats, hade antagligen blivit uppsagd efter första dagen. [bigsmile]

Min poäng med trådstarten var helt enkelt att få bekräftelse om att de inte kommer att kunna "läka mig från sjukdomen jag har", för jag har ingen sådan..

Jag traskar hellre runt i naturen efter min egna vilja än att låta någon form av arbetsplats styra mina timmar. [smile]

Dan_the_ironman:

I vår ålder lyckas ca 10% av alla självmordsförsök, att man då har självmordstankar ses då antagligen inte som så fruktansvärt konstigt.

Haha, skulle inte tro det va.. Är ganska säker på att de kommer att göra vad de kan för att förhindra ett eventuellt självmord så fort de har fått reda på det..

Kommer med andra ord bli fastbunden i en säng.. en jävla mardröm alltså.. Nej, då lever jag hellre mitt liv som i nuet och filosoferar mina dagar till ända om hur mitt liv kunde ha sätt ut om jag såg ut på annat vis.. Detta brukar få mig lycklig ibland, antar att jag börjar bli duktig på att skapa egna känslor & uppleva dem oberoende av annat folk.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur kan jag inte vara en fara för mig själv om jag mer eller mindre är beredd att hoppa framför ett tåg?

Oj, jag måste ha missuppfattat situationen något. Men, om du överväger en sån sak - finns det inte en del av dig som vill bli inlagd och därmed fråntagen möjligheteen att fullfölja planen? Jag menar, vill du inte må bättre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Haha, skulle inte tro det va.. Är ganska säker på att de kommer att göra vad de kan för att förhindra ett eventuellt självmord så fort de har fått reda på det..

Att ha självmordstankar är inte detsamma som att man skulle må bäst av att bli inlagd, jag vet folk som till och med försökt ta livet av sig utan att bli inlagda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom skulle inte du bli fastbunden ens om du blev inlagd


   
SvaraCitera