Aviseringar
Rensa alla

hur kan jag som 13 åring tjäna pengar?


cash
 cash
Ämnesstartare

FNÖ:
tigg pengar från föräldrarna

Jag bor med min mamma som knappt klarar av att fixa mat på bordet på gtund av vår ekonomiska situation så det går inte. Meb Tack ända!


   
SvaraCitera

Ger dig 10.000 för ett BJ.


   
SvaraCitera

cash:

Tack det var ett bra förslag!!!!

så lite så 🙂


   
SvaraCitera

Xuzkie:
Försök att få ett temporärt leveransavtalskontrakt för något närliggande café eller konditori där du kan jobba hemifrån och baka kakor, bakelser och tårtor. Dock så är det bra om du kommer på en egen unik tårtor, bakelser eller kakor som bara du vet receptet på 🙂

Om du inte vill leverera dina bakverk till fikahandeln så kan man sälja dom själv 🙂

det lär bryta mot typ alla lagar som finns kring vad som får serveras på ett café


   
SvaraCitera

jag sålde gt i din ålder.


   
SvaraCitera

cash:

Det är la inga hinder...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det lär bryta mot typ alla lagar som finns kring vad som får serveras på ett caféarrow-10x10.png

Hur då menar du?


   
SvaraCitera

Jag satt barnvakt när jag var 9... det var hemskt


   
SvaraCitera

Xuzkie:

Hur då menar du?

att det finns x antal lagar som styr hur det man säljer får tillagas. hemma i ett vanligt kök får det inte tillagas hur som helst.


   
SvaraCitera

Åhh ja, för tillverkning utav livsmedel som säljs så måste det komma folk och kika på hur hygienen skötes och sådant, och detta måste man hava ett registrerat företag för. Så du har rätt att man inte kan göra så 🙂 Men man kan alltid baka och sälja själv såvitt jag vet.


   
SvaraCitera

Prostutition

Prostitution


   
SvaraCitera