Aviseringar
Rensa alla

Hur kan jag visa mitt intresse utan att vara störig?


Ämnesstartare

Hej!
Jag går första året på gymnasiet, och jag känner att jag har blivit kär i en kille i min klass. Jag känner också att han känner detsamma mot mig för han retar mig mycket och håller på, jag tycker om det dock.

Jag vill kunna visa mitt intresse för honom så att han förstår att jag gillar honom, men inte genom att bete mig på ett sätt som anses vara störig eller så, men ja.

Sen vet jag inte hur man flirtar... Har aldrig gjort det innan.

Mene, hur ska jag göra för att visa mitt intresse för en kille jag är kär i?


   
Citera

Hitta på någonting med honom utanför skolan. Föreslå någonting, fika, film, något.


   
SvaraCitera

TaurusBaby:

Hej!
Jag går första året på gymnasiet, och jag känner att jag har blivit kär i en kille i min klass.

Haha, låter som vi sitter i samma båt!
Du känner ju själv en annan känsla när du är med honom jämfört med vanliga killkompisar, eller hur?
Människor är inte jättedåliga på att tolka känslor egentligen tror jag, så det skulle inte förvåna mig om han känner något speciellt i din närvaro och kanske t.o.m. känner likadant som dig? [smile]
När du känner dig redo så kan du ju som sagt föreslå att ni ska hitta på något? Han kan ju tolka det som kompissak också och då blir det inte så pinsamt om du märker att han inte är intresserad själv. Lycka till! 😉


   
SvaraCitera

Aww [cute] måste logga in o svara på det här.

Du behöver inte hoppa till att göra grejer med han efter skolan, det kommer komma ändå. Bara gör saker som han inte kan missuppfatta - som att kramas tight och sen hålla om han lite efteråt när ni ses, entusiastiskt säga ''hej [bigsmile]'' när ni ses, ta hans nummer o smsa med honom osv.

Det är inte så svårt som du tror. Frågan i sig ''hur ska jag visa mitt intresse'' är som att fråga hur man äter [crazy] man märker det, det är inbyggt. Bara bete dig speciellt med honom. O försök vara ensam med honom, ha inte kompisar med hela tiden. Tänk inte så mycket hit o dit va bara ensam med honom o kör!

All right! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar!

Jag har märkt att om jag liksom, "styr" på något sätt, att få vara nära honom, det funkar inte.
Jag har märkt att om jag bara låter det vara, att det händer spontant, funkar utmärkt! Jag har kommit närmre honom nu på sistonde ^^

Jag har visat mitt intresse för honom (på något sätt) och han har visat samma känslor tillbaka, men vi har inte pratat med varandra om det än så det är inte spikat att vi verkligen delar samma känslor.

Det peppar att ni bryr er och ger mig tips, tack!!


   
SvaraCitera