Aviseringar
Rensa alla

hur kan man "gilla" någon utan att känna den?


Ämnesstartare

Man brukar väl "gilla" någon när man lär känna den och fått en connection trodde jag. Men varje dag skriver folk här att de gillar eller är kär i nån de aldrig snackat med? Hur funkar det? Är det bara en illusion de har?


   
Citera
NEMI
 NEMI

Går absolut att gilla bilden som en har av en person utifrån konversationer på exempelvis ett forum.Förstår inte hur det skulle ligga något konstigt i det... Lite som att det går utmärkt att gilla till och med älska karaktärers drag i en bok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Går absolut att gilla bilden som en har av en person utifrån konversationer på exempelvis ett forum.Förstår inte hur det skulle ligga något konstigt i det... Lite som att det går utmärkt att gilla till och med älska karaktärers drag i en bok.

ja men då har man ju snackat lite.Dom som skriver här har haft ögonkontakt en enstaka gång och är svinkära 


   
SvaraCitera
mynona

De menar väl omedvetet bara att de gillar utseendet och möjligen beteendet, och att detta kan leda till äkta gillande när de väl lärt känna hen. Däremot kan man gilla någon förvånansvärt snabbt och djupt rätt kort efter att man lärt känna den, har jag upptäckt, snabbare än vad som egentligen är berättigat. ett band kan skapas så fort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
De menar väl omedvetet bara att de gillar utseendet och möjligen beteendet, och att detta kan leda till äkta gillande när de väl lärt känna hen. Däremot kan man gilla någon förvånansvärt snabbt och djupt rätt kort efter att man lärt känna den, har jag upptäckt, snabbare än vad som egentligen är berättigat. ett band kan skapas så fort

Man kan ju klicka med folk otroligt snabbt ja. Men det är ju annorlunda än att bara få ögonkontakt.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

lmaomynigga:

ja men då har man ju snackat lite.Dom som skriver här har haft ögonkontakt en enstaka gång och är svinkära 

hjärnspöken kan få en att tänka många saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr också det är konstigt först borde man bli vän och lära känna innan kär?


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Man kan ju klicka med folk otroligt snabbt ja. Men det är ju annorlunda än att bara få ögonkontakt.

Ja, jag håller med. Det är nog som sagt attraktion av ytan och föreställningar/önskan att insidan passar dem lika bra som utsidan för då vore det ju perfekt


   
SvaraCitera

jag förstår inte sådant
däremot kan man ju bli kåt 


   
SvaraCitera

lmaomynigga: illusion

byggd endast på intryck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalla mig magisk, men jag kan det. Allt är illusion i grund o botten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kske tycker den är söt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli:
Kalla mig magisk, men jag kan det. Allt är illusion i grund o botten.

Eller hur, jag håller verkligen med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan gilla någons stil eller så


   
SvaraCitera