Aviseringar
Rensa alla

hur kan man söka "seriöst förhållande?"


Ämnesstartare

på dejtingsajter ser man ofta profiler där det står att dom söker seriöst förhållande. sen man man väl oftast välja mellan vänskap och kort romans också. det här tycker jag är konstigt.

När jag blir medlem på en sån sajt är ju mitt mål att träffa nya människor som jag kan lära känna. hur kan man bestämma i förväg vilken slags relation man ska få med en människa?
Visst det är inget fel med att kanske vilja ha ett seriöst förhållande, men varför inte bara lära känna en människa och sen se vart det bär? Det är som att "låsa fast" sig tycker jag, att bestämma sådär i förväg.

självklart kan man gå på en dejt och sen om det inte "klickar" bara gå vidare, men tycker ändå det är rätt onödigt.
Det är därför jag alltid skriver "vänskap" på såna där sidor. Jag vill också gärna ha ett förhållande (ett seriöst sånt) men jag föredrar liksom att ta kontakt med människor, börja prata, kanske träffas..sen leder det dit det leder. hoppas nån förstår vad jag vill ha ut av det här inläget.

säg vad ni tycker/tänker nu!


   
Citera
Ämnesstartare

ensyster:

Det är därför jag alltid skriver "vänskap" på såna där sidor.

Tänk om du då bara kommer träffa såna som inte vill ha mer en vänskap, fast du känner sen att du vill ha något seriöst med personerna[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser att du varit inne på hp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dejting sajter = [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Jag ser att du varit inne på hp.

ja

KannibalKocken:

Dejting sajter =

nån dålig erfarenhet?[sad]

kebu12:

Tänk om du då bara kommer träffa såna som inte vill ha mer en vänskap, fast du känner sen att du vill ha något seriöst med personerna

men det är ju just det som är grejen! visst dom kanske inte vill ha mer än vänskap, men dom kan ju inte bestämma om det ska bli mer sen eller inte. det bestämmer man inte, det bara blir så. man kan börja med vänskap, det är bäst tycker ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

nån dålig erfarenhet?[sad]

Nej. Men seriöst, man vet ju fan inte vem det är man snackar med. Och för det andra, hur kul är det att berätta till sina barn; "Jag och din far träffades via en dejting sajt på internet".

Dom bästa relationerna hittar man när man inte letar, tror jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

men det är ju just det som är grejen! visst dom kanske inte vill ha mer än vänskap, men dom kan ju inte bestämma om det ska bli mer sen eller inte. det bestämmer man inte, det bara blir så. man kan börja med vänskap, det är bäst tycker ja.

men dom måste ju få skriva vad dom vill ha ut av det, sen funkar det inte så funkar det inte. inte precis så att man är tvungen att bli ihop med någon för att man träffas[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol så jävla fail med såna sidor [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

Det är som att "låsa fast" sig tycker jag, att bestämma sådär i förväg.

Det är väl mer än önskemål egentligen? Är ju som sagt inget som tvingar folk att fortsätta "dejta" om det inte klickar. Är väl ingen nackdel att båda parter vet vad man är ute efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Dom bästa relationerna hittar man när man inte letar, tror jag iaf.

det tror jag också

kebu12:

men dom måste ju få skriva vad dom vill ha ut av det, sen funkar det inte så funkar det inte. inte precis så att man är tvungen att bli ihop med någon för att man träffas

men jag förstår inte, "ha ut med?" sucl jag fattar verkligen inte hur man menar då. man får väl ut det man får ut, det som är meningen att man ska få ut av att träffa en ny människa.

Buddah:

Det är väl mer än önskemål egentligen? Är ju som sagt inget som tvingar folk att fortsätta "dejta" om det inte klickar. Är väl ingen nackdel att båda parter vet vad man är ute efter.

det känns bara väldigt konstigt att "dejta" över huvudtaget. vad betyder det ordet förresten? varför inte bara kalla det att träffas och prata..?typ..[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

det känns bara väldigt konstigt att "dejta" över huvudtaget. vad betyder det ordet förresten? varför inte bara kalla det att träffas och prata..?typ..[rolleyes]

Sen måste det kännas väldigt krystat att ha en planerad date...Liksom, vad ska man säga till varandra?[rolleyes]...

Nej usch, skulle aldrig gå för mig att mötas på sånna villkor. Det måste kännas rätt[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

men jag förstår inte, "ha ut med?" sucl jag fattar verkligen inte hur man menar då. man får väl ut det man får ut, det som är meningen att man ska få ut av att träffa en ny människa.

men vad spelar det för roll för dej? låt folk göra som dom vill väl, du är inte tvingad att träffa dom[shake]


   
SvaraCitera

ensyster:

hur kan man bestämma i förväg vilken slags relation man ska få med en människa?

ensyster:

Det är som att "låsa fast" sig tycker jag, att bestämma sådär i förväg.

Tycker du har en vettig inställning. Delar den uppfattningen med dig.

Är man intresserad av en person så tycker jag man ska hålla alla dörrar öppna, och inte snäsa av personen helt bara för att den inte passade som partner - vem vet om relationen kan utvecklas till en djup vänskap, istället?

Just på nätet blir det lite problematiskt som du säger, eftersom att man går ut med att söka "vänskap", istället för "seriöst förhållande".. När man kanske söker båda. Men det är väl ändå en bagatell bara, du överlever det. [smile]


   
SvaraCitera

ensyster:

det känns bara väldigt konstigt att "dejta" över huvudtaget. vad betyder det ordet förresten? varför inte bara kalla det att träffas och prata..?typ..[rolleyes]

Dejt är ju synonymt för "träffa och prata".
Är väl sällan man frågar efter "dejt", utan man frågar eller säger snarare något i stil med "jag tycker vi borde träffas; tryck in ditt telefonnummer så ringer jag nästa gång jag.."


   
SvaraCitera