Aviseringar
Rensa alla

hur kan man ta med sig film i en barbar 11 tum?


Ämnesstartare

Hej hur ser man på film med en bärbar dator utan cd-läsare?

hur lägger man över filmen så att det bara är en fil på datorn utan att ladda ner film?


   
Citera
Ämnesetiketter

iamlol:

hur lägger man över filmen så att det bara är en fil på datorn utan att ladda ner film?

Du lägger in filmen på ett USB eller externhårddsik, eller laddar ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iamlol:

hur lägger man över filmen så att det bara är en fil på datorn utan att ladda ner film?

Skicka via scp, sshfs, ftp, sftp, möjligheterna är många.

Men var mer specifik. Vad EXAKT är problemet och vad EXAKT är det du vill göra?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Men var mer specifik. Vad EXAKT är problemet och vad EXAKT är det du vill göra?

Tror du att hon menar hur man får DVD:er som filer på datorn? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Tror du att hon menar hur man får DVD:er som filer på datorn? [shake]

Kanske[shake]

Hon måste ju ha en dvd-läsare för att göra det men inte nödvändigtvis på den datorn[shake]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Hon måste ju ha en dvd-läsare för att göra det men inte nödvändigtvis på den datorn

Jag tolkade det som att hon hade film på datorn som hon ville ha som en fil på sin lilla dator [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jag tolkade det som att hon hade film på datorn som hon ville ha som en fil på sin lilla dator [shake]

Isf funkar ju ftp/sftp


   
SvaraCitera

aristoteles:

Isf funkar ju ftp/sftp

Går det inte snabbare att bara använda USB? Känns som att de flesta filöverförings programmen är sega.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Går det inte snabbare att bara använda USB? Känns som att de flesta filöverförings programmen är sega.

Om du har en kabel som funkar mellan två datorer så kan det vara ett alternativ.

Jag vet inte vilka ftp-servrar/klienter du är van men för mig funkar det prima. Antar att windows gör sitt bästa för att förstöra upplevelsen dock.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om du har en kabel som funkar mellan två datorer så kan det vara ett alternativ.

Så ofta jag kan, allt blir mycket enklare med kabel.

Jag kör på USB minne, då har jag alltid sakerna/filmen med mig. [smile]

Har dock mac för det mesta, och en windows, fast jag förstår mig inte på windows så mycket. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Så ofta jag kan, allt blir mycket enklare med kabel.

Aldrig provat, har ingen sådan kabel och har inget direkt behov av det. Men säkert händigt om man gillar det.

Föredrar en sshfs, mycket fint.


   
SvaraCitera