Aviseringar
Rensa alla

Hur kan man tjäna lätta pengar?


Ämnesstartare

Jag är 12 år och ska fylla 13 år. Hur tjänar man lätt pengar då??


   
Citera

klippa gräs (svårt nu kanske) skotta snö, dela ut reklam, fråga dina föräldrar om du kan få lite betalt om du städer hela huset, sånna där lätta grejer du vet!


   
SvaraCitera

du kan städa dina mor/far föräldrars hus eller så


   
SvaraCitera

Ta kontak med din lokala knarklangare, personer som inte är straffmyndiga är attraktiva i sådana kretsar, se det positivt, snabba cash och väldigt liten risk att bli dömd.


   
SvaraCitera

Dom snabbaste pengar är att jobba ihop dom själv. 🙂 Då får du inga konsekvenser av det senare heller.


   
SvaraCitera

Ska man tjäna lätta pengar får man vara redo på att man kan förlora väldigt mycket mer än vad har fått ihop om man inte är väldigt duktig på det dvs.


   
SvaraCitera

Pallepungkula:
Ta kontak med din lokala knarklangare, personer som inte är straffmyndiga är attraktiva i sådana kretsar, se det positivt, snabba cash och väldigt liten risk att bli dömd.

Nej inte alls, polisen prioriterar narkotikahandeln så nej, det är inte säkert på något sätt inte. För att vara kriminell kan man aldrig förvänta sig att man är säker, det händer bara inte.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Nej inte alls, polisen prioriterar narkotikahandeln så nej, det är inte säkert på något sätt inte. För att vara kriminell kan man aldrig förvänta sig att man är säker, det händer bara inte.

Är du inte straffmyndig så är du inte det, det ska väldigt mycket till. 
Som du säkert hade kunnat gissa så menade jag inte att personen i fråga skulle satsa på att bli någon knarkbaron.
smålangare prioriteras ej.


   
SvaraCitera

Pallepungkula:

Är du inte straffmyndig så är du inte det, det ska väldigt mycket till. 
Som du säkert hade kunnat gissa så menade jag inte att personen i fråga skulle satsa på att bli någon knarkbaron.
smålangare prioriteras ej.

Ja då ska man vara 14år isf och då är det inte ens lätt att göra smarta beslut. Sen kan man vara straffmyndig (mellan 15år och 21) så får man straffrabatt så man kan idag tyvärr komma billigt undan.
Det förstår jag, ganska bra tips ändå, snäll du är även om det inte är snällt att vara knarkbaron. Blink
Sant, antar jag.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Ja då ska man vara 14år isf och då är det inte ens lätt att göra smarta beslut. Sen kan man vara straffmyndig (mellan 15år och 21) så får man straffrabatt så man kan idag tyvärr komma billigt undan.
Det förstår jag, ganska bra tips ändå, snäll du är även om det inte är snällt att vara knarkbaron. Blink
Sant, antar jag.

Personen som frågade är ju bara 12. Bara barnet enligt vissa, gott om tid att bli rik enligt mig


   
SvaraCitera

Pallepungkula:

Personen som frågade är ju bara 12. Bara barnet enligt vissa, gott om tid att bli rik enligt mig

Sant!


   
SvaraCitera