Aviseringar
Rensa alla

Hur kan man tro på Noas ark?


Ämnesstartare

Det är 2009 och ändå ska folk envisas att tro på sagor?

-Noa bygger ENSAM en båt som är 150m lång, 25m bred, och 15 meter hög.

- Noa går runt och samlar 2 st av VARENDA JÄVLA DJUR OCH INSEKT som finns på denna jord

- Sen finns hela grejen med syndafloden där allt levande förutom dom på arken dör.

Jag kan omöjligt förstå hur folk kan tro på detta. Varför ignorera vetenskap? Varför ignonera logiskt tänkande? VAD är det som får er att tro att detta med arken är sant?


   
Citera
Ämnesstartare

De tror på gud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt dom som tror på det få göra det. Det påverkar väl inte dig?


   
SvaraCitera

Klart det är sant, han hade ju gud vid sin sida och då klarar man allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du inte sett filmen ?

vad heter den... EVAN DEN ALLSMÄKTIGE! [shake]


   
SvaraCitera

MaCh:

Noa går runt och samlar 2 st

Alternativt 7 st. Berättelsen är ju nedskriven i Bibeln två gånger efter varandra med små skillnader........


   
SvaraCitera

Allt är möjligt med Gud fattar du väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en söt saga iaf. <3 ^_^


   
SvaraCitera

MaCh:

Jag kan omöjligt förstå hur folk kan tro på detta. Varför ignorera vetenskap? Varför ignonera logiskt tänkande? VAD är det som får er att tro att detta med arken är sant?

Kan börja med att säga att jag är kristen men just inom det här området så har jag inte så grymt mycket kunskap. Men en sak jag vet är att jag har sett en dokumentär (nej inte kristen dokumentär och tyvärr så kommer jag inte ihåg vad den heter) där forskar/arkeologer har hittat rester uppe på ett berg som eventuellt kan ha varit Noas Ark då resterna kommer ifrån den tiden då Noa levde. Bara lite information om det hela.

Stay blessed!! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaCh:

Noa bygger ENSAM

han har ingen familj med flera söner som kan hjälpa honom?

MaCh:

Noa går runt och samlar 2 st av VARENDA JÄVLA DJUR OCH INSEKT som finns på denna jord

Vart står de att han går runt o samlar in alla? det minns jag inte.

Sen som flera har skrivit, Gud var på hans sida så då fixar det sig enkelt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MrMetrixa:

där forskar/arkeologer har hittat rester uppe på ett berg som eventuellt kan ha varit Noas Ark då resterna kommer ifrån den tiden då Noa levde. Bara lite information om det hela.

Har för mig att detta var skitsnack, å andra sidan om det skulle vara sant så skulle det fortfarande inte förändra någonting, syndafloden är fortfarande lika omöjlig.


   
SvaraCitera

petsounds:

Har för mig att detta var skitsnack, å andra sidan om det skulle vara sant så skulle det fortfarande inte förändra någonting, syndafloden är fortfarande lika omöjlig.

Som sagt var så är jag inte så grymt kunnig i det här. Kan vara så att det är det, men för det skulle inte förvåna mig om det är sant. [smile]

Njae, egentligen så är den ju inte det. Det beror på hur man ser på det, världsligt sett så kan man se det som omöjligt men inte helt omöjligt. Sen om vi säger att det där i dokumentären är sant, att det verkligen är Noas ark uppe på berget så måste det ju ha varit en syndaflod, hur i hela världen skulle arken annars komma upp dit?? Om man tycker att det är omöjligt att Noa byggde den så är det ännu mer omöjligt att han har burit upp den dit, så då borde ju det ha varit en syndaflod. Det här är i o för sig bara spekulationer men jag tycker det är rätt så vettigt [smile]

Sen så var ju inte syndafloden tvungen att täcka exakt hela jorden, utan bara de områden där det fanns liv på den tiden.

Stay blessed!! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MrMetrixa:

Sen så var ju inte syndafloden tvungen att täcka exakt hela jorden, utan bara de områden där det fanns liv på den tiden.

Alla ekosystem skulle bli rubbade och allt marinliv skulle dö ut samt att de olika klimatströmmarna skulle bli som bortblåsta, vilket antagligen innebär att jorden skulle bli obeboelig. Samt att landväxter har ganska svårt att växa där saltvatten har en gång varit... [wink]

Sedan så finner jag det konstigt att Noa samlade in 2000 varianter utav bananflugor, 25% som endast finns på hawaii osv, för att sedan placera ut t.ex kängurur i Australien och andra djur där de hör hemma. Sedan skulle alla arter bli flaskhalsade och man skulle antagligen kunna datera förfäderna till varenda djur på denna planet till några tusen år innan Jesus föddes, vilket man inte kan, eftersom noa aldrig samlade in 2 av varje art...

4500-något arter utav däggdjur på en ark? Ja just det, det är antalet arter vi vet idag, sedan finns det väl en hel del som vi inte kategoriserat och funnit än. Blommande plantor uppgår till över 286 000 arter, 4000 ytterliggare hittas och dokumenteras varje år.

Bara lite skrapande på ytan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaCh:

Noa bygger ENSAM en båt som är 150m lång, 25m bred, och 15 meter hög.

De var 8 personer och byggde under bra många år.


   
SvaraCitera

Det är ju visst sant, alla goda berättelser har ett uns av sanning i sig. [sad]


   
SvaraCitera