Aviseringar
Rensa alla

Hur klarar ni av leva när inte är tillsammans med er tjej/kille


Ämnesstartare

Hejsan.

Jag och min tjej har varit tillsammans 6 månader nu. Vi båda går i skolan och därför så blir det svårt att sova över hos varran på vardagarna. Vi hinner träffas 1-2 ggr efter skolan varje vecka + 1-2 dagar på helgen. Varje söndag när vi skiljs åt så blir det stort gråtkalas och det tar typ en timme att säga hej då.

Alla andra dagar när jag inte är tillsammans med henne så är allting bara trist och jobbigt. Innan vi träffades så kunde jag sitta och spela datorspel 10 timmar i sträck och sedan spela 10 timmar till och fortf. tycka att det är lika kul. Men nu så har totalt tappat lusten till att sitta vid datorn. Så det blir att man sitter och deppar hela dagarna istället.

När jag med henne så är allting helt underbart, och när jag inte är med henne så känns det som att jag skulle vilja ta självmord. Det värsta som skulle kunna hända mig är att jag förlorar henne. Hon betyder verkligen allt för mig. Innan jag träffade henne så var jag skolkarbarn nr 1 och gick runt med självmordstankar.

Hur gör ni för att lätta upp stämningen när ni inte är tillsammans med den ni älskar. Såklart så snackar hon och jag på facebook varje dag, men vad finns det mer man kan göra? Tips?


   
Citera

Komplett:

när jag inte är med henne så känns det som att jag skulle vilja ta självmord. Det värsta som skulle kunna hända mig är att jag förlorar henne

Låter inte hälsosamt alls.


   
SvaraCitera

är ingen needy jävla tönt [smile]


   
SvaraCitera

Det är inte bra att vara beroende av någon. Bara för att du har flickvän innebär inte att de andra delarna av ditt liv tar stopp. Aktivera dig, att sitta och deppa gör bara saknaden intensivare, det vet du nog.


   
SvaraCitera
njsbo

Jag tycker du ska söka hjälp hos tex en psykolog eller gå till kuratorn på skolan och prata med den, det är alltid bra om man har problem. Gör det så fort du kan så du lär dig hantera tiden du inte är med henne. För visst vill du väl inte ha det som det är nu?


   
SvaraCitera

Enligt min erfarenhet så är dom förhållandena man inte träffas alltför mycket i dom bästa he

men gör en docka liknande henne. Som du kan ha när saknaden bli för stor [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

Aktivera dig, att sitta och deppa gör bara saknaden intensivare, det vet du nog.

Jo, träningen börjar snart, så då får jag någonting annat att tänka på efter skolan. Men kvällar och nätter kommer fortf. att vara lika jobbiga

njsbo:

Jag tycker du ska söka hjälp hos tex en psykolog eller gå till kuratorn på skolan och prata med den, det är alltid bra om man har problem. Gör det så fort du kan så du lär dig hantera tiden du inte är med henne. För visst vill du väl inte ha det som det är nu?

Psykologer har aldrig varit min grej. Visst kan dom bara bra ibland, men en psykolog/kurator kan inte göra så att min tjej och jag träffas oftare.

respons:

Komplett: när jag inte är med henne så känns det som att jag skulle vilja ta självmord. Det värsta som skulle kunna hända mig är att jag förlorar henne

Låter inte hälsosamt alls.

Jag älskar henne för mycket för att ta livet av mig, så kommer inte att göra det så länge vi är tillsammans. Även fast allt känns skit ibland


   
SvaraCitera

Min spontana reaktion är att ni är för beroende av varandra. Det är inte bra.

Sen reagerade jag på det där du skrev om självmord. Du hade alltså självmordstankar redan INNAN du träffade den här tjejer? Sen kom hon och räddade dig?

Du bör ta tag i dina problem (anledningen till varför du hade/har självmordstankar) för det har absolut ingenting med sin flickvän att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SNELL:

Sen reagerade jag på det där du skrev om självmord. Du hade alltså självmordstankar redan INNAN du träffade den här tjejer? Sen kom hon och räddade dig?

Du bör ta tag i dina problem (anledningen till varför du hade/har självmordstankar) för det har absolut ingenting med sin flickvän att göra.

Innan jag träffade henne så mådde jag skit eftersom jag skolkade bort hela högstadiet, det problemet är över nu. Även fast jag skolkade bort hela nian så fick jag 230 poäng och kom in på mitt "första-hands gymnasieval". Vilket jag är nöjd med. Anledningen till att jag skolade var att jag kände mig allmänt misslyckad. Bland annat eftersom jag var jävligt blyg och osocial, trodde att jag skulle vara ensam livet ut. Men sen så kom hon och räddade mig vilket var det bästa som har hänt i hela mitt liv.

Idag så är jag inte lika blyg och osocial, Hon har fått mig att må mycket bättre rent allmänt.

Nu är problemet att jag (exakt som du säger) är för beroende av min tjej


   
SvaraCitera
Bakric

Komplett:

Alla andra dagar när jag inte är tillsammans med henne så är allting bara trist och jobbigt. Innan vi träffades så kunde jag sitta och spela datorspel 10 timmar i sträck och sedan spela 10 timmar till och fortf. tycka att det är lika kul. Men nu så har totalt tappat lusten till att sitta vid datorn. Så det blir att man sitter och deppar hela dagarna istället.

Jag tror din monolog var lite moralhöjande för mig, för nu sänktes min lust att skaffa flickvän ett par snäpp [cool]


   
SvaraCitera

Komplett:

Hur gör ni för att lätta upp stämningen när ni inte är tillsammans med den ni älskar.

Gör det jag vill göra :E. Sjukt trist liv att bara deppa hela tiden


   
SvaraCitera

Komplett:

Hur gör ni för att lätta upp stämningen när ni inte är tillsammans med den ni älskar.

Behöver ej lätta upp stämningen, det är ju bara gött att få vara ensam lite då och då. [crazy]


   
SvaraCitera

Kul att du hittat nån som du gillar så mycket, och att känslorna är besvarade [smile] Men fundera över vem DU är i situationer när hon inte är med. Det är viktigt att ha en egen identitet och ett liv utanför sitt förhållande, om man ska kunna älska varandra på riktigt. Tror jag.

Försök vända saknaden till något positivt, ett bevis på att du är kär i din tjej och att det är roligt att du träffat nån som du gillar att umgås med. Men försök också att göra andra saker du tycker om som inte innefattar din flickvän, annars tror jag tyvärr att ni snabbt kommer att tröttna på varann.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Gör det jag vill göra :E. Sjukt trist liv att bara deppa hela tiden

Grejjen är juh att jag har tröttnat på mina intressen, det jag sysslade med förut känns tråkigt och meningslöst. De flesta i min kompis-krets sitter vid datorn hela dagarna efterskolan. Så har liksom ingen att hitta på saker "IRL" med. Förutom min tjej då såklart.

micitic:

Kul att du hittat nån som du gillar så mycket, och att känslorna är besvarade Men fundera över vem DU är i situationer när hon inte är med. Det är viktigt att ha en egen identitet och ett liv utanför sitt förhållande, om man ska kunna älska varandra på riktigt. Tror jag.

Joh, Vi har det skit bra tillsammans. Innan jag träffa henne så var jag blyg och osocial. Hon har "öppnat" upp mig, jag har fått lättare för mig att prata och är tusen gånger självsäkrare. Det är så jag VILL vara, Social och öppen. Inte blyg och osocial. Det är så vad vill att min "identitet" ska vara både i och utanför förhållandet.

micitic:

Försök vända saknaden till något positivt,ett bevis på att du är kär i din tjej och att det är roligt att du träffat nån som du gillar att umgås med. Men försök också att göra andra saker du tycker om som inte innefattar din flickvän,annars tror jag tyvärr att ni snabbt kommer att tröttna på varann

Exakt. Jag är Lyckligt olycklig när jag inte är med henne, men det är fan lika jobbigt :/


   
SvaraCitera

Komplett:

Grejjen är juh att jag har tröttnat på mina intressen, det jag sysslade med förut känns tråkigt och meningslöst. De flesta i min kompis-krets sitter vid datorn hela dagarna efterskolan. Så har liksom ingen att hitta på saker "IRL" med. Förutom min tjej då såklart.

Känner igen mig i saknaden, hade långdistans förut. Du behöver hitta nya intressen! Spelade också sjukt mycket förut men blir typ 1-2h varannan dag nu, och jag ska ändå försöka slå mig in i den branschen snart.

Ett bra tips om du vill träffa mer IRL folk är att börja med något socialt. Gå en kurs, rita, gitarr, whatever. Engagera dig i något: Ett politiskt ungdomsförbund är ett utmärkt ställe att knyta nya kontakter, det är dessutom väldigt roligt. Annars finns andra organisationer som Amnesty men tror det är något seriösare.


   
SvaraCitera