Aviseringar
Rensa alla

Hur klarar ni av leva när inte är tillsammans med er tjej/kille


Din nya självsäkerhet som hon har gett dig, skulle den försvinna om ni inte var ett par längre? Kan du känna dig självsäker även när du inte är med din tjej?

Tänk att du ska ha minst 1 tillfälle i veckan när du gör något du tycker om (eller brukade tycka om) utan att din tjej är med. Kanske vill du börja på nån grej som typ bowling eller fäktning eller ha filmmarathon, ja vad som helst som du tycker är kul. Försök hitta någonting och ge det verkligen en ärlig chans, du kan ju se det som ett sätt att förlänga relationen.


   
SvaraCitera
time
 time

Komplett:

Hon betyder verkligen allt för mig. Innan jag träffade henne så var jag skolkarbarn nr 1 och gick runt med självmordstankar.

Det är inte alls, alls hälsosamt att vara så beroende av någon. Om man ser till statistiken så är det väldigt få tonårsrelationer som faktiskt håller livet ut, eller ens över årsstrecket, så det kommer förmodligen komma en tid då antingen du eller hon väljer att avsluta förhållandet, och då ska ju du absolut inte ta livet av dig.

Att bli mer självständig i ett förhållande kräver lite jobb beroende på exakt hur beroende man låtit sig bli av sin partner, men man ska kunna vara glad och stabil även när man inte träffas. Ett friskt förhållande är två individer som älskar varandra och mår bra tillsammans men där båda också kan stå på egna ben. Det är en sak att sakna någon och vara ledsen över att man inte har möjlighet att träffas oftare, men det är INTE ett bra tecken att vara självmordsbenägen utan flick/pojkvännen vid sin sida.


   
SvaraCitera

Komplett:

Hur gör ni för att lätta upp stämningen när ni inte är tillsammans med den ni älskar. Såklart så snackar hon och jag på facebook varje dag, men vad finns det mer man kan göra? Tips?

Att vara singel är bäst, man har ingen flickvän som leker mamma.
Man kan gå ut när man vill med alla kompisar och ragga tjejer.
Man kan ligga utan att duscha och spela data hur länge man vill.
Man behöver inte hitta på "alla roliga saker" man ska göra.

Singel = fri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar. Det har fått mig att må snäppet bättre med lite respons. [smile][love]

Skentrevlig:

Ett bra tips om du vill träffa mer IRL folk är att börja med något socialt. Gå en kurs, rita, gitarr, whatever. Engagera dig i något: Ett politiskt ungdomsförbund är ett utmärkt ställe att knyta nya kontakter, det är dessutom väldigt roligt.

Tackar, Funderar på att gå med i en skidklubb när snön kommer. DET är något jag inte tröttnar på. [smile]

micitic:

Din nya självsäkerhet som hon har gett dig, skulle den försvinna om ni inte var ett par längre? Kan du känna dig självsäker även när du inte är med din tjej?

Jodå, nu är jag lika självsäker när jag är utan henne också.

timeisrunningout:

Om man ser till statistiken så är det väldigt få tonårsrelationer som faktiskt håller livet ut, eller ens över årsstrecket, så det kommer förmodligen komma en tid då antingen du eller hon väljer att avsluta förhållandet,

Sant. Men det har fungerat i nästan 6 månader nu. Och det är fortf. lika underbart. När det väl slutar så hoppas jag att det är jag som lämnar henne och inte tvärt om. Det blir iallafall ett senare problem som jag får lösa då.

timeisrunningout:

Det är en sak att sakna någon och vara ledsen över att man inte har möjlighet att träffas oftare, men det är INTE ett bra tecken att vara självmordsbenägen utan flick/pojkvännen vid sin sida.

Som jag skrev förut så skulle jag aldrig ta livet av mig. Dels för att jag älskar henne för mycket. Men också eftersom att det skulle kännas väldigt fel mot alla andra i min omgivning. Men känslan att vara utan henne är extremt tomt och ensamt.


   
SvaraCitera
time
 time

Komplett:

Men känslan att vara utan henne är extremt tomt och ensamt.

Bygg vidare på dina egna intressen, skriv av dig de jobbiga känslorna, umgås med vänner, spela spel och chatta med din flickvän när det finns tid till det. Tids nog så bygger man på sin egen självständighet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Komplett:

Jag och min tjej har varit tillsammans 6 månader nu

Då kan det la fortfarande vara en del nykärlek som gör dig så galen i henne?

För att ge svar från en annan vinkel: jag och min pojkvän har snart varit tsm i 3 år (från att vi varit 15 år) och vi umgås så gott som jämt eftersom vi har gemensamma vänner och gemensamma intressen (till exempel datorspel). Jag har aldrig hört om ett liknande förhållande men för oss har det fungerat. Huruvida det är hälsosamt vet jag inte men det känns inte viktigt att tänka på nu när jag mår bra och känner mig stark i mig själv.


   
SvaraCitera
smisk

LYX
min pojkvän bor i skottland. så vi träffas inte. ofta. alls. max en gång i månaden.

SÅ ATTE SLUTA KLAGA

fittor

🙁


   
SvaraCitera

Komplett:

Varje söndag när vi skiljs åt så blir det stort gråtkalas och det tar typ en timme att säga hej då.

åh vad gulligt [love] *dör lite irl* [cute]


   
SvaraCitera