Aviseringar
Rensa alla

Hur klipper man upp sitt hår?


Ämnesstartare

nej men jag sparar pengar för att jag ska köpa hårförlängning också [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ingen verkligen noll tips?????? jag trodde många kunde dt härah! [crazy][shake][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GÅ TILL FRISÖREN.
Liksom, det fungerar att klippa sig hemma så länge man inte gör något avancerat (dvs typ bara toppa), men ska du börja frisyrklippa borde du gå till frisören, så att det inte blir fel.


   
SvaraCitera
Hando

Frisören på dirren babe [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man börjar ju med håret "längst in" och klipper inte det (om du inte vill ha kortare hår), och sedan så lägger du håret i olika klämmor på huvudet, så att det blir olika "stadier" av längd, och klämman som håller håret längst upp på huvudet skall vara kortast, och håret längst ner längst?
Fast det går inte att förklara det utan att det låter krångligt. [ops]


   
SvaraCitera

bra


   
SvaraCitera

Om du vill få volym i håret, så måste det vara kortare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mauuw:

typ som "fjortis"

Inget du ska sträva efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min frisör drar alltid upp hår mellan pek- & långfingret, sen taggar det med saxen, och sen tunnar ut där uppe när det är färdigt uppklippt. [cute]


   
SvaraCitera

ok dethär är sick men alltså
lägg dig på ett bord med huvud neråt så att håret hänger fritt ner
och be någon SKILLAD att klippa det så att det liksom allt hår är lika långt i den vinkeln
sätt dig upp - voila, uppklippt hår
man kan också samla allt hår i en tofs mitt på huvudet och klippa av toppen, same shit men svårare att få jämnt.
sen uttunningssax där man känner för det


   
SvaraCitera

jag klippte upp mitt hår så hos frisören, det blev asbra, så gå hellre dit, det är SKIT svårt att klippa upp det som fjortis/emo hår själv..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera