Aviseringar
Rensa alla

Hur kom du ut?


Ämnesstartare

Jag har blivit redaktör för RFSL Ungdoms tidning SKEV och letar efter personer med både vanliga och ovanliga "Kom ut" historier.

1. Vem kom du ut för först, hur länge hade du tänkt på det och vilka reaktioner fick du?
2. Hur länge har du vetat om din läggning?
3. Känner du att det är nödvändigt att komma ut/ Vad betyder det för dig att komma ut?
4. Vilka i din omgivning känner till din läggning (vänner, familj, arbetsplats osv) känner du att du blivit behandlad annorlunda efter att du kom ut?
5. Innan du kom ut, sökte du dig till forum och communities för tips osv?
6. Vilket är ditt tips till folk som inte kommit ut än, hur bygger man upp mod, vem är lättast att komma ut till först osv?

(Skriv helst inte ja och nej på frågorna utan försök utveckla det så mycket du kan, frågorna är bara ett stöd, jag ska skriva ihop svaren till en flytande text sen)

Endast seriösa svar tack. [y]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag öppnade dörren och bara fortsatte stega vidare!"!"!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag öppnade dörren och bara fortsatte stega vidare!"!"!!!

sluta tramsa och håll dig till ämnet!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag öppnade dörren och bara fortsatte stega vidare!"!"!!!

du borde föregå med gott exwempel, modboy!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du borde föregå med gott exwempel, modboy!!!!!

Jag gör ju de tgenom att vara rolig! OMG GOMGOMG. Jag dricker öl 🙁

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Knarko:

sluta tramsa och håll dig till ämnet!!!

fnu-


   
SvaraCitera

Varför får Tjelsi leta efter folk att intervjua men inte Håkan tv4?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Varför får Tjelsi leta efter folk att intervjua men inte Håkan tv4?

Th

Tänkte precis samma! + att jag hade tänkt skriva "vaginalt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjelsi:

1. Vem kom du ut för först, hur länge hade du tänkt på det och vilka reaktioner fick du?

Blev outad i skolan i nian. Är en lite invecklad historia men många fick veta samma dag. Berättade även för mina föräldrar vad som hänt eftersom jag visste att de skulle få reda på det ändå.

Tjelsi:

2. Hur länge har du vetat om din läggning?

Sen jag var 12-13 år har jag varit ganska säker på att jag gillat killar.

Tjelsi:

3. Känner du att det är nödvändigt att komma ut/ Vad betyder det för dig att komma ut?

Nu fick jag ju inte välja, men rent ideologiskt tycker jag inte man skall behöva känna nån press att komma ut, ingen av mina straighta polare behövde komma ut eller redogöra sin sin sexualitet inför kompisar och föräldrar.

Tjelsi:

4. Vilka i din omgivning känner till din läggning (vänner, familj, arbetsplats osv) känner du att du blivit behandlad annorlunda efter att du kom ut?

Alla som frågar, jag annonserar inte och springer inte runt i pride t-shirts och hotpants.

Tjelsi:

5. Innan du kom ut, sökte du dig till forum och communities för tips osv?

Hängde på qx och RFSL chatten en del.

Tjelsi:

6. Vilket är ditt tips till folk som inte kommit ut än, hur bygger man upp mod, vem är lättast att komma ut till först osv?

Jag ser ingen anledning att komma ut förens man börjar träffa killar/tjejer eller vill leva ut sin sexualitet, men när det väl är dags är väl det bästa att inte göra en höna av en fjäder. De flesta i ens omgivning skiter i om man är bög eller inte, och om man inte gör en grej av det själv och kör upp sitt bögeri i ansiktet på folk behöver det inte vara speciellt jobbigt. Komma-ut processen blir nog ganska mycket vad man själv gör den till tror jag.

Jag kände mig klar mer accepterad än andra självvalda outsiders som emo, goth etc gänget. Sen har jag blivit beskylld av andra bögar för att vara anti-bög och inte stå upp för andra bögar. Jag kanske är feg, men jag anser att jag gör minst lika mycket för bögar som paljettfjollan på barrikaderna när jag visar mina skolkamrater att bögar kan vara två helt vanliga killar som gillar samma saker som andra killar, klär sig som andra killar och blir kära precis som andra killar, men i varandra.


   
SvaraCitera

Mamma frågade: är du gay eller heterosexuell? Jag svarade: det första. Hon sade då: jaha. Och så var det med det.


   
SvaraCitera

Hampie:

Mamma frågade: är du gay eller heterosexuell? Jag svarade: det första. Hon sade då: jaha. Och så var det med det.

oj shit där ser man. jag är sveriges fegaste kille jag berättade för min mamma över msn när jag hade pojkvän och var 19 how lame am I?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

. jag är sveriges fegaste kille jag berättade för min mamma över msn när jag hade pojkvän och var 19 how lame am I?

What happened next?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Varför får Tjelsi leta efter folk att intervjua men inte Håkan tv4?

isola:

Tänkte precis samma!

Well... Håkan eftersökte folk att kontakta honom för att sedan vara med i hans reportage och svara på frågor här. Tjelsi frågar sina frågor direkt på forumet istället. Hon eftersöker alltså svar och inte personer, alltså ingen kontaktannons.

Det var min bedömning i alla fall, de andra modsen som inte gjort något vet jag inget om. [shake]


   
SvaraCitera

Hampie:

What happened next?

inte så mycket hon blev nog inte så förvånad tror jag (fast ändå lite) och sedan blev hon rädd för att jag skulle bli nedslagen för att jag var bög, men jag tror att jag lyckades övertyga henne om att sådant nog inte händer. jag tror det finns andra anledningar till varför jag skulle bli nedslagen än att vara bög som har större risk att inträffa.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag har inte heller känt något starkt behov av att komma ut för jag är en av de där flamsarna som vägrar sätta sig i ett bisexuellt fack. Jag blir kär i personligheter och inte kön, ni vet - den grejen. Däremot har jag och mamma pratat om detta och hon sa att hon tyckte att det lät klyftigt och att jag hade ett stort hjärta och att hon alltid tyckt att alla homosexuella är så fasansfullt trevliga. Och såna grejer.

Pappa har varit sådär typisk och sagt att det inte spelar någon roll om jag och syrran är lesbiska eller bi bara vår lillebror sår familjesäden vidare.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

lillebror sår familjesäden vidare.

hahaha kul

ja min mamma hade inte riktigt det problemet heller jag har tre syskon så någon av dom andra kan väl producera barnbarn


   
SvaraCitera