Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer det sig att jag och vissa killar aldrig träffar någon?


Ämnesstartare

S3ON:

vrf hade du sett dem som sexobjekt om du inte hade många tjejkompisar? 

Det sa jag inte men det minskar chansen att det skulle bli så för eftersom jag har tjejkompisar så "lär jag mig mer om tjejer".

Var kanske lite väl felformulerat det förra jag skrev


   
SvaraCitera

9robin3:

Det sa jag inte men det minskar chansen att det skulle bli så för eftersom jag har tjejkompisar så "lär jag mig mer om tjejer".

Var kanske lite väl felformulerat det förra jag skrev

aha ok 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liten uppdatering efter mycket tänkande:

Jag är idag medveten om vissa beteenden som gjort det svårare (som att jag varit för påstridig osv gällande kärleken).  Även om jag är ganska desperat, eftersom jag aldrig haft någon tjej att ha sex/vara ihop med, så är jag som de flesta andra idag, öppen, trevlig och social och har en massa humor. Trots detta märker jag hur tjejer nästan aldrig blir intresserade av mig, varför jag har slutat försöka hitta en partner. Visserligen kan desperationen kanske synas igenom, något som är avtändande, men jag har börjat fundera på varför jag inte ens kommit i närheten av en enda dejt eller mys eller så. Först trodde jag att jag var ful, men jag har fått en del komplimanger över nätet faktiskt.

Då återstod det bara för mig att tänka på att det måste vara något med min personlighet / mina beteenden som gör att jag aldrig "lyckas". Sällan skulle vara lite bättre, men nu är det verkligen aldrig. Jag blir mer och mer kåt och nuförtiden sitter jag hellre hemma vid porr än att gå ut och "försöka fånga någon" eftersom jag har haft sådan otur och blivit avvisad så mycket att jag tar för givet att ingen vill ha mig.

Jag har börjat gå på KBT mot detta, men jag behöver hjälp för jag vet inte vad det är för fel, men jag vet att det är något som gör att ingen ens ger mig en minsta lilla blick förtjusning. Så vart tycker ni att jag ska börja?

Ett annat problem är att jag hatar medias bild av tjejer och anorexian och all den här objektifieringen men tänker ändå i samma banor när jag dygnet runt dreglar efter tjejer, antingen på internet, i huvudet eller på stan. Jag vill inte se på tjejer på detta sätt och det strider egentligen mot mina feministiska åsikter. Hur gör jag här? Kommer det bli problem för mig och andra att jag har så delade åsikter där?


   
SvaraCitera

Njut av livet istället. Träffar man någon så gör man, och det är väll en liten bonus i tillvaron.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Njut av livet istället. Träffar man någon så gör man, och det är väll en liten bonus i tillvaron.

Du måste förstå att jag har personlighetsdraget sex och kärleksberoende och dras av tankar och längtan om detta jämt. Även om jag inte vill.


   
SvaraCitera

9robin3:

Du måste förstå att jag har personlighetsdraget sex och kärleksberoende och dras av tankar och längtan om detta jämt. Även om jag inte vill.

anser du att du har en mänsklig rätt att få en partner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp:

anser du att du har en mänsklig rätt att få en partner?

ursäkta vad menar du? Jag tar illa upp. Alla är väl värd kärlek....


   
SvaraCitera

Ni är för mesiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:
Ni är för mesiga

Stämme säkert till stor del men är man känslig är det inte jättelätt att bara "rycka upp sig"


   
SvaraCitera

9robin3
Jag är idag medveten om vissa beteenden som gjort det svårare (som att jag varit för påstridig osv gällande kärleken).
Visserligen kan desperationen kanske synas igenom, något som är avtändande.

där har du ju svaren.

det sexigaste en kille kan göra är att vara sig själv och vara självsäker och trevlig. Liksom nån man kan ha kul ihop med, vara sig själv med, nån som inte bara tänker "jag vill ha en partner" spela roll vem. Det gör att man känner sig som någon som personen bara är med för att "jag vill ha flickvän"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MånskensFlickan:
där har du ju svaren.

det sexigaste en kille kan göra är att vara sig själv och vara självsäker och trevlig. Liksom nån man kan ha kul ihop med, vara sig själv med, nån som inte bara tänker "jag vill ha en partner" spela roll vem. Det gör att man känner sig som någon som personen bara är med för att "jag vill ha flickvän"

Säkert sant. Jag kanske glömmer bort detta ibland när jag är deppig, men problemet är att jag inte tycker att jag är så på längre. Jag är säkert det ibland fortfarande, vad vet jag, men jag blir ledsen när jag faktikst kommit till dessa insikter helt själv, åtgärdar de så mkt jag kan men får ändå inte mkt uppmärksamhet av tjejer. Kanske ska jag vara glad för den lilla uppmärksamhet jag ytterst sällan får, men som jag trots allt får.


   
SvaraCitera

9robin3:

Säkert sant. Jag kanske glömmer bort detta ibland när jag är deppig, men problemet är att jag inte tycker att jag är så på längre. Jag är säkert det ibland fortfarande, vad vet jag, men jag blir ledsen när jag faktikst kommit till dessa insikter helt själv, åtgärdar de så mkt jag kan men får ändå inte mkt uppmärksamhet av tjejer. Kanske ska jag vara glad för den lilla uppmärksamhet jag ytterst sällan får, men som jag trots allt får.

Altså jag får inte heller särskillt mkt uppmärksamhet av killar...
Men ja, var glad åt den lilla uppmärksamhet du får, så gör jag med 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MånskensFlickan:

Altså jag får inte heller särskillt mkt uppmärksamhet av killar...
Men ja, var glad åt den lilla uppmärksamhet du får, så gör jag med 🙂

Jag antar att jag dras med av önskningar som att vara jätte poppis och så bara för jag har dålig själv känsla. Men den behöver inte bli bättre för att man får massa tjejer liksom. Jag har skrivit upp de gånger då jag fått uppmärksamhet. En gång var det några tjejer som kom fram och dansade med mig haha. Det var kul. Så om jag säger att et aldrig hänt så är det inte sant. Men man viftar gärna bort de få gånger om man har dålig själv känsla också. Iaf jag gör :/   Sedan kanske det varit rätt otydligt eller så de flesta gånger men någon gång har det ju hänt, om jag tänker på det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller på och skriver en privat text om allt detta och har nog aldrig varit mer insiktsfull eller ärlig. Är stolt att jag skriver det och får dessa insikter på helt egen hand!:) Nyttigt!


   
SvaraCitera

9robin3: Jag håller på och skriver en privat text om allt detta och har nog aldrig varit mer insiktsfull eller ärlig. Är stolt att jag skriver det och får dessa insikter på helt egen hand!:) Nyttigt!

Jag kanske har missat det men hur gammal är du?


   
SvaraCitera