Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer det sig att mångkulturalister alltid säger att vi måste ta tag i integrationen sedan så gör de inte ett piss?


Vi kan ju börja med att öka jämställdheten, minska klassklyftor, skapa trygga jobb och bygga bostäder. Alliansen har gjort tvärtom under sina år och då har SD kunnat växa, som är Sveriges största integrationshinder i sig.


   
SvaraCitera

time:

Då skulle vi i alla fall faktiskt göra något - och bostadsbristen måste ändå lösas, så varför inte? 

Att minska byråkrati på alla plan vad gäller nyanlända, både när det gäller ansökningar, beslut, verkställande av beslut, utbildning och så vidare är definitivt behövligt. Att bygga bostäder likaså. Men ingenting kommer lösa problemen om vi samtidigt ska ta emot en halv miljon människor på fyra år. Regeringens mest djärva mål vad gäller bostäder är att skapa 250.000 nya till 2020. Skulle man lyckas med det, mot all förmodan, är vi ändå inte ens i närheten av att lösa bostadsbristen. Och tänk då samtidigt alla kostnader som detta för med sig. Sverige behöver lägga pengar på andra saker, vi kan inte prioritera bort allting annat. 


   
SvaraCitera

Zodd: SD, som är Sveriges största integrationshinder i sig.

20 år av hög invandring. Sverige har nästan alltid varit extrem i internationell bemärkelse. Segregationen har ökat i takt med att invandringen ökat. Integrationspolitik behövdes inte ens när invandringen låg på en låg nivå. Under sossarna ökade utanförskapet. Under alliansen ökade utanförskapet. 

Vems är då felet att integrationen inte fungerar? Jo, det enda partiet som aldrig styrt, som inte ens satt i riksdagen för 5 år sedan och som alltid motsatt sig utvecklingen. Och naturligtvis dess partiledare. 

Ibland framstår ni verkligen som en parodi på er själva.


   
SvaraCitera

time: 3. Bara gör.

erkänn att invandringen är förödande för Sverige?


   
SvaraCitera
time
 time

devax:

erkänn att invandringen är förödande för Sverige?

Tycker att ökningen av rasism och spridandet av diverse attityder och dynga mot människor som inte gjort någon något illa är betydligt värre, plus att det förvärrar segregationen än mer.


   
SvaraCitera

NiklasW: Under alliansen ökade utanförskapet.

Rejält, gentemot hur det var innan då SD var ett litet skitparti. Det fanns inte lika många anledningar till missnöje innan alliansen trädde i makt.

NiklasW: Ibland framstår ni verkligen som en parodi på er själva.

Look who's talking.


   
SvaraCitera

time: Tycker att ökningen av rasism och spridandet av diverse attityder och dynga mot människor som inte gjort någon något illa är betydligt värre, plus att det förvärrar segregationen än mer.

well, det för att invandrare specifikt muslimer är bra på att skapa dåligt rykte åt sig själva. invandrare har fått möjligheter att uppnå högre nivå än svenskar och det är deras egna fel.


   
SvaraCitera
time
 time

devax:

well, det för att invandrare specifikt muslimer är bra på att skapa dåligt rykte åt sig själva. invandrare har fått möjligheter för att uppnå högre nivå än svenskar och det är deras egna fel.

Tror att mitt förra inlägg bör vara ett litet riktmärke gällande mitt intresse för att fortsätta samtalet om ämnet spårar in på att det är invandrarnas eget fel. Tack.


   
SvaraCitera

indier har lyckats åstadkomma bättre ekonomisk nivå än amerikaner och med mycket sämre möjligheter än i sverige.


   
SvaraCitera

time: Tror att mitt förra inlägg bör vara ett litet riktmärke gällande mitt intresse för att fortsätta samtalet om ämnet spårar in på att det är invandrarnas eget fel. Tack.

tråden handlar varför integrationen har misslyckats. och jag påtalar grundorsaken för problemet. har inte spårat ur ämnet.


   
SvaraCitera

som sagt. det är 80%  invandrarnas eget fel. den som säger annat citera mig om den vågar.


   
SvaraCitera

time: Tycker att ökningen av rasism

Att det finns en liten klick vänstermänniskor som tror på det för att tillsammans ha någonting att "kämpa" emot när de sitter på sina innerstadscaféer och fikar är inte det samma som att saken faktiskt är sann. Vänstersanning är inte samma sak som sanning. Det finns inga seriösa studier som visar att rasismen ökar i Sverige, tvärtom. 


   
SvaraCitera

Politisk tröghet, parlamentarismens egna felsteg.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Politisk tröghet, parlamentarismens egna felsteg.

Nu är du inne på något. 


   
SvaraCitera

Med det sagt kan vi väl säga att jag har vunnit debatten.


   
SvaraCitera