Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer det sig att mångkulturalister alltid säger att vi måste ta tag i integrationen sedan så gör de inte ett piss?


Inbäddad bildlänk


   
SvaraCitera

time:

Fint, jag ska hälsa det till de andra på nästa gruppmöte.

Låter bra det! Glad


   
SvaraCitera

Zodd:

Kul att ni så ofta uttalar er rasistiskt när ni försöker övertala folk att ni inte är rasister.

Jaha så det är okej att folk som kommer från ett annat land än dit de har kommit till får bete sig hur som helst och tracka på andra deras värderingar och deras religösa tro samt deras kultur hur som helst och ska ta plats och knuffa undan den kultur och reliösa tro som redan finns?
Är det inte lite ohövligt t.ex. muslimer ska begöra att vi bär slöjoroch vissa klädesplagg när vi kommer till deras länder men att det helt plötsligt är ''helt okej'' att de tar med sig sina ''religösa'' kläder hit.
Det ska vara okej åt ena hållet men inte det andra, varför är det då aldrig okej att vi värnar om vår egen kultur? Är det inte grejen att man ska respektera varandras kultur? (så länge de är okej kultur där ingen är utsatt.)

Zodd: Sluta uttala dig rasistiskt om du inte vill bli kallad rasist.

Säg mig vad som är rasistiskt med att man vill värna om sin egen kultur och inte behöva bli påprackad någon annans livsåskådning? Har inte jag rätt att få leva mitt liv så som jag vill? (självklart finns det gränser, om jag var psykopat och vill mörda folk så skulle jag inte få det osv.)

Zodd: De flesta länder i Mellanöstern har inte mångkultur, därför måste du anpassa dig när du är där. Ser du dessa länder som förebildsländer samtidigt som du gnäller på dem?

Vad visar på att det finns mångkultur i Sverige? Hur många vill ha det? Har det vart frivilligt från alla parter? Det är ju trots allt dem som har tagit hit sin kultur men vi får ju inte behålla våran eller värna om hur vi vita vill ha det. Vi blir ju kallad rasister av sådana som dig för att vi ska acceptera mångkultur och ge upp den kultur och vårt arv som vi har bevarat i generationer.
Vi blir berövade något men det är okej för vita människor har ju inget värde och de har ju vart så elaka så nu ska man ge ingen tusen gånger om. Vi vita har ju inget rätt att få säga ifrån.
Då ska jag säga dig att det är precis lika dåligt av de som inte icke vita att behandla vita dåligt pga av något som har hänt för många, många år sen. Vi ska behandla varandra lika för att vi är lika värda. Det du sympatiserar för är att börja ta ifrån vita människor dennes rätt och dess kultur till förmån för den icke vite som att det inte vore rasistiskt.
Om det är någon av oss som är rasist så är det Du, du hatar vita och du vill beröva oss det lilla vi har kvar, fy på dig!

Zodd: Ditt ettriga "vi mot dem"-tänk är jävligt trångsynt.

Det är ju så, vi vita blir ju ständigt nedtryckta av er icke vitingar och kommunister som du är, du kanske må va vit men kommunist är du allt.
Du står inte för att jämställt samhälle där alla är lika värda, vi har också rätt att värna om det som är vårt lika väl som icke vita har rätt att värna för vad som är deras.
Varför kan man inte respektera varandra för en gångs skull? Varför inte kämpa för att visa att alla är lika mycket värda?


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: vi vita blir ju ständigt nedtryckta av er icke vitingar och kommunister som du är, du kanske må va vit men kommunist är du allt.

Skojar du nu eller va?


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Skojar du nu eller va?

Inte alls, varför tror du det?


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Är det inte lite ohövligt t.ex. muslimer ska begöra att vi bär slöjoroch vissa klädesplagg när vi kommer till deras länder men att det helt plötsligt är ''helt okej'' att de tar med sig sina ''religösa'' kläder hit.

Vi har mångkultur i Sverige.

trevlig-snubbe: Är det inte grejen att man ska respektera varandras kultur? (så länge de är okej kultur där ingen är utsatt.)

Jo, det är därför man får ha slöja på sig i Sverige om man vill.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Är det inte lite ohövligt t.ex. muslimer ska begöra att vi bär slöjoroch vissa klädesplagg när vi kommer till deras länder men att det helt plötsligt är ''helt okej'' att de tar med sig sina ''religösa'' kläder hit.

Vi har mångkultur i Sverige.

trevlig-snubbe: Är det inte grejen att man ska respektera varandras kultur? (så länge de är okej kultur där ingen är utsatt.)

Jo, det är därför man får ha slöja på sig i Sverige om man vill.

trevlig-snubbe: Säg mig vad som är rasistiskt med att man vill värna om sin egen kultur och inte behöva bli påprackad någon annans livsåskådning? Har inte jag rätt att få leva mitt liv så som jag vill? (självklart finns det gränser, om jag var psykopat och vill mörda folk så skulle jag inte få det osv.)

Jo, vi har mångkultur här som sagt så du får ha vilken kultur du vill. Du blir inte förtyckt för att andra väljer andra kulturer än den du har.

trevlig-snubbe: Vi blir berövade något men det är okej för vita människor har ju inget värde och de har ju vart så elaka så nu ska man ge ingen tusen gånger om. Vi vita har ju inget rätt att få säga ifrån.
Då ska jag säga dig att det är precis lika dåligt av de som inte icke vita att behandla vita dåligt pga av något som har hänt för många, många år sen. Vi ska behandla varandra lika för att vi är lika värda. Det du sympatiserar för är att börja ta ifrån vita människor dennes rätt och dess kultur till förmån för den icke vite som att det inte vore rasistiskt.
Om det är någon av oss som är rasist så är det Du, du hatar vita och du vill beröva oss det lilla vi har kvar, fy på dig!

Det är du som resonerar i rasistiska tankebanor när du kopplar kultur till etnicitet. Vad är "vit kultur" respektive "icke-vit kultur"? Mångkultur innebär att man har rätt att välja kultur, alltså snarare motsatsen till att bli fråntagen rättigheter.

trevlig-snubbe: Det är ju så, vi vita blir ju ständigt nedtryckta av er icke vitingar och kommunister som du är, du kanske må va vit men kommunist är du allt.
Du står inte för att jämställt samhälle där alla är lika värda, vi har också rätt att värna om det som är vårt lika väl som icke vita har rätt att värna för vad som är deras.
Varför kan man inte respektera varandra för en gångs skull? Varför inte kämpa för att visa att alla är lika mycket värda?

Trycker jag då ner mig själv om jag är vit och kommunist samtidigt? Vad baserar du ens ditt påstående på om att jag är kommunist?

is dis nigga even serious?


   
SvaraCitera

Zodd:
Ogillande av invandrare är oftast kopplat till invandrarnas etnicitet eller religiösa/kulturella tillhörighet, vilket det tydligt är i detta fallet med trevlig-snubbe när han dessutom säger "alla" invandrare.

Har jag någonsin sagt att ''alla'' invandrare beter sig på ett sätt? Om jag nu har gjort det så har jag i så fall skrivit fel, jag skulle du ha skrivit: många invandrare.
Det finns absolut invandrare som beter sig väldigt väl och vissa som verkligen vill bli en del av Sverige och lära sig språket m.m.
Vad jag menar med att många invandrare beter sig illa säger jag av egen erfarenhet då jag tro det eller ej har blivit illa behandlad av just invandrare av arabiskt ursprung eller från i Afrika norr om Sahara. Dessutom har jag blivit rånad av tre stycken araber som dessutom stack mig två gg i benet. Det var en svensk som gjorde en vidrig sak mot mig och det var vart en polsk som också var med och tillät att man gjorde vidriga saker mot mig. Sedan så var det ju i huvudsak svenskar i skolan och även om jag var mobbad så var det ingen som kom till min undersättning, dock var det aldrig någon som slog mig bortsett från att jag hade slagits med en kille som var först att göra vidriga saker mot mig.
Jag har inte emot folk oavsett var de kommer ifrån bara folk kan bete sig schysst så är jag nöjd.


   
SvaraCitera

Zodd:
Vi har mångkultur i Sverige.

Jo, men hur accepterad är den egentligen? Det är ju snarare att den har kommit hit om jag ska vara ärlig, på kort tid, och sedan så har det blivit en kultur att vi svenskar inte får höras säga vad vi tycker eftersom att då blir man kallad rasist.


Zodd
: Jo, det är därför man får ha slöja på sig i Sverige om man vill.

Då ska jag säga att det snarare är påtvingat pga. religiösa skäl, det är alltså inget mer eller mindre deras egen familj som tvingar deras flickor att bära slöja och tvingar deras flickor och pojkar att gifta sig med ''rätt'' man med ''rätt'' religion.
Dessutom så läste jag i SvD att det finns såkallade ''moralpoliser'' som går hem till dem som ''klär sig felaktigt'' och som inte respekterar Allahs lag.
Jag ska nog säga att det är en påtvingande kultur, religionen Islam respekterar inte att man konvererar till en annan religion, det straffas med dödsstraff. Folk blir förföljda som byter religion och i många fall dödas pga av det.

Zodd: Jo, vi har mångkultur här som sagt så du får ha vilken kultur du vill. Du blir inte förtyckt för att andra väljer andra kulturer än den du har.

Saker är ju den att det är just så att folk blir påtvingade en religiös övertygelse om vad som är ''rätt'' och vad som är ''fel''. Dessutom så försvinner/tvingas svensk kultur i vissa områden att försvinna och att den kulturen inte kan respekteras. Som vi vet så är det just Islam som tvingar kvinnor att bära slöja och bära hetäckande kläder, många kvinnor från från sina hemländer av just den anledningen och som jag sa tidigare så påtvingas de detta igen i Sverige av dessa ''moralpoliser''.

Zodd: Det är du som resonerar i rasistiska tankebanor när du kopplar kultur till etnicitet. Vad är "vit kultur" respektive "icke-vit kultur"? Mångkultur innebär att man har rätt att välja kultur, alltså snarare motsatsen till att bli fråntagen rättigheter.

Vad är det som är rasistiskt med att vita människor har en kultur och icke vita en annan kultur? De har ju olika kulturer och egentligen så har det inte med hudfärg att göra, saken är den att jag särskiljer svensk kultur med utländsk kultur och eftersom att det är enkelt att kalla en svensk för vit och en utländsk för mörkhyad (även om det inte alltid är så) så kallar jag svensk kultur för vit och utländsk kultur för icke vit, jag lägger inte en värdering i det.
Det finns svenskar som är mörkhyade och det finns utlänningar som är vita, inget konstigt i det.
Kultur och religion brukar ofta hänga ihop och det är ofta då som en individ blir fråntagen sin rätt att få välja religion då den oftast blir påtvingad och att individen egentligen aldrig får en chans att få skapa sig en egen livsåskådning.

Zodd: Trycker jag då ner mig själv om jag är vit och kommunist samtidigt? Vad baserar du ens ditt påstående på om att jag är kommunist?

Inte alls, du har bara övergivit svensk kultur och förespråkar mångkultur allt förutom en svensk eller en Europeisk kultur alltså vit kultur.
Därför att du resonerar som en kommunist eller iaf någon som är starkt åt vänster.

Zodd: is dis nigga even serious?

Jag är seriös. Behöver du använda ett ord som ''nigga'', är inte det rasistiskt? ''neger'' är ju ett skällsord som målar en bild av en afrikan som mindre-värdig.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: och sedan så har det blivit en kultur att vi svenskar inte får höras säga vad vi tycker eftersom att då blir man kallad rasist.

Trams. Du själv kallar tydligen andra för kommunister och påstår att de hatar vita när de inte håller med dig.

trevlig-snubbe: Vad är det som är rasistiskt med att vita människor har en kultur och icke vita en annan kultur?

Det är inte ens så att vita har en kultur och att icke-vita har en annan...

trevlig-snubbe: Som vi vet så är det just Islam som tvingar kvinnor att bära slöja och bära hetäckande kläder, många kvinnor från från sina hemländer av just den anledningen och som jag sa tidigare så påtvingas de detta igen i Sverige av dessa ''moralpoliser''.
Kultur och religion brukar ofta hänga ihop och det är ofta då som en individ blir fråntagen sin rätt att få välja religion då den oftast blir påtvingad och att individen egentligen aldrig får en chans att få skapa sig en egen livsåskådning.

Så det är alltså muslimer som tvingas, inte du?

trevlig-snubbe: Inte alls, du har bara övergivit svensk kultur och förespråkar mångkultur allt förutom en svensk eller en Europeisk kultur alltså vit kultur.

Hur har jag övergivit svensk kultur? Du måste tydligen lägga ord i munnen på mig frekvent och ta påståenden ur luften om mig, kommer du ingenstans annars?


   
SvaraCitera

Zodd:
       
Så det är alltså muslimer som tvingas, inte du?
      

gissningsvis kan flera tvång ske samtidigt eller åtminstone praktiskt taget samtidigt.

hade du nån poäng med det där?

Zodd:
       
Det är inte ens så att vita har en kultur och att icke-vita har en annan...

vilket han själv tog upp i sin förklaring av generaliseringen. du bör sluta antingen med att inte läsa ordentligt eller med att gnälla på att andra inte läser ordentligt. i nuläget bedriver du hyckleri. det är dåligt.

generaliseringar är inte farliga.

Zodd:
       
Hur har jag övergivit svensk kultur? Du måste tydligen lägga ord i munnen på mig frekvent och ta påståenden ur luften om mig, kommer du ingenstans annars?

skulle TIPPA att han inte påstår att du har sagt att du övergivit svensk kultur, utan att hans tolkning av dina ideologiska ställningstaganden är att du har övergivit svensk kultur. dvs det är något som enligt hans världsbild följer som konsekvens av din världsbild - inte något han lägger i din mun. ungefär som att du tycker att han är rasist för att han uttrycker sig med formuleringen "alla invandrare". lade du ord i hans mun då? kanske i någon bemärkelse, men det är lättare att argumentera för att du har en felaktig begreppsanalys snarare än att just han har fått ord lagda i sin mun i den specifika situationen. samma sak gäller, omvänt, här.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: gissningsvis kan flera tvång ske samtidigt eller åtminstone praktiskt taget samtidigt.

hade du nån poäng med det där?

Han bytte plötsligt spår.

thl*kt N.: vilket han själv tog upp i sin förklaring av generaliseringen. du bör sluta antingen med att inte läsa ordentligt eller med att gnälla på att andra inte läser ordentligt. i nuläget bedriver du hyckleri. det är dåligt.

generaliseringar är inte farliga.

Du hycklar själv, du anklagar ständigt mig för att gnälla när det uppenbarligen är du som ständigt gnäller.

thl*kt N.: skulle TIPPA att han inte påstår att du har sagt att du övergivit svensk kultur, utan att hans tolkning av dina ideologiska ställningstaganden är att du har övergivit svensk kultur. dvs det är något som enligt hans världsbild följer som konsekvens av din världsbild - inte något han lägger i din mun. ungefär som att du tycker att han är rasist för att han uttrycker sig med formuleringen "alla invandrare". lade du ord i hans mun då? kanske i någon bemärkelse, men det är lättare att argumentera för att du har en felaktig begreppsanalys snarare än att just han har fått ord lagda i sin mun i den specifika situationen. samma sak gäller, omvänt, här.

Han får gärna förklara hur jag övergivit svensk kultur. Han vet liksom inget om min kultur, han vet inte om jag någonsin haft svensk kultur. Han uttalar sig rasistiskt och då får han räkna med att bli kallad rasist, det var det jag skrev.


   
SvaraCitera

Zodd:

Trams. Du själv kallar tydligen andra för kommunister och påstår att de hatar vita när de inte håller med dig.

Det är ju så det är, om jag säger åt en mörkhyad eller någon arab eller så att de ska skärpa sig, vad tror du att de säger då? Jo rasist.
Nu vet ju inte jag vad du har för ideologi men du låter vänster iaf men jag kallar dig inte kommunist bara för att du inte håller med mig Galen

Zodd: Det är inte ens så att vita har en kultur och att icke-vita har en annan...

Nähä då finns ju inte mångkultur i så fall om vita och icke vita har samma kultur. Det är ju bullshit, du kan ju gå utan för dörren och läsa lite historia och se på hur folk klär sig så ser du att folk har olika kulturer.

Zodd: Så det är alltså muslimer som tvingas, inte du?

Muslimer tvingar varandra att tro på ''rätt religion. Inte jag men jag har hört talas om att det var en man som sa att den kultur som fanns i hans bygd försvann för att invandrare hade kommit dit och fullkomligt tagit över och ersatt den gamla kulturen med deras.

Zodd: Hur har jag övergivit svensk kultur? Du måste tydligen lägga ord i munnen på mig frekvent och ta påståenden ur luften om mig, kommer du ingenstans annars?

Du sa precis: ''Det är inte ens så att vita har en kultur och att icke-vita har en annan...'' så du motsäger att svensk kultur ens finns tolkar jag det som iom ditt citat.
JAg vet men jag hade en konstig känsla så jag hävde ur mig en del, jag ursäktar mig för det.
Då gjorde jag visst inte det Galen


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Det är ju så det är, om jag säger åt en mörkhyad eller någon arab eller så att de ska skärpa sig, vad tror du att de säger då? Jo rasist.

Du låter ju som en rasist när du påstår att araber och mörkhyade är si och så.

trevlig-snubbe: Nähä då finns ju inte mångkultur i så fall om vita och icke vita har samma kultur. Det är ju bullshit, du kan ju gå utan för dörren och läsa lite historia och se på hur folk klär sig så ser du att folk har olika kulturer.

Vad har jag sagt om samma kultur? Det finns fler än två kulturer och kulturer är är inte fästa vid etnicitet.

trevlig-snubbe: Muslimer tvingar varandra att tro på ''rätt religion. Inte jag men jag har hört talas om att det var en man som sa att den kultur som fanns i hans bygd försvann för att invandrare hade kommit dit och fullkomligt tagit över och ersatt den gamla kulturen med deras.

Muslimexperten har talat.

trevlig-snubbe: Du sa precis: ''Det är inte ens så att vita har en kultur och att icke-vita har en annan...'' så du motsäger att svensk kultur ens finns tolkar jag det som iom ditt citat.

Jag har inte sagt något om svensk kultur. Du misstolkar grovt.


   
SvaraCitera

Zodd:

Du låter ju som en rasist när du påstår att araber och mörkhyade är si och så.

Vissa är så, alla är inte så. Det finns de muslimer som är jätteschyssta. Jag har aldrig haft problem med mörkhyade, eller jo en men INGEN annan.

Zodd: Vad har jag sagt om samma kultur? Det finns fler än två kulturer och kulturer är är inte fästa vid etnicitet.

Du har väl egentligen inte sagt så mycket än att du en gång påstod att det inte fanns kulturer men det var säkert inte det du menade. Jag vet

Zodd: Muslimexperten har talat.

Precis! SkadeglädjeBlink

Zodd: Jag har inte sagt något om svensk kultur. Du misstolkar grovt.

Ja, jag har nog helt enkelt gjort det


   
SvaraCitera