Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer jag över honom (dem)...


Ämnesstartare

... När jag ser hans tjej varje dag i skolan
När jag inte kan sätta på mina båda gamla mobiler utan att se sms från honom
När jag inte kan köpa skor utan att veta vilka han föredrar på mig
När jag ska välja färg på kläder utan att tänka på vad han skulle gilla
När jag träffar hans kompisar
När internet (facebook) existerar
När jag ska dricka te som smakar hans svarta cigg
När vissa datum och dagar påminner om annat än åldern
När jag ibland måste gå förbi platser jag vart på, med honom
När jag är tvungen att åka samma buss som åker till honom
När jag vet att han tänker på mig?
När jag ångrar och hatar att jag beter mig som någon annan, i deras sällskap...?

Det är osunt att jag inte kan komma över händelser, att jag ältar så sjukt mycket...
Hur gör ni, förutom att besöka kuratorer/psykologer/terapeuter m.m?


   
Citera
Ämnesstartare

Radera sms, hans nummer och ta bort honom som vän på facebook till en början. Försök finna något annat att lägga fokus på. Något du tycker om. En hobby?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

Radera sms, hans nummer och ta bort honom som vän på facebook till en början. Försök finna något annat att lägga fokus på. Något du tycker om. En hobby?

Problemet är att det är så många och inte bara en, svårt att bli av med killar och sluta fästa sig vid nya, om man inte redan är upptagen 🙁
sen ogillar jag att bryta kontakt, vilket några av dom redan valt att göra men sen finns det ju dem övriga som valt att ringa mig 24/7!11 eller höra av sig då & då, vilket jag uppskattar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

(
sen ogillar jag att bryta kontakt, vilket några av dom redan valt att göra men sen finns det ju dem övriga som valt att ringa mig 24/7!11 eller höra av sig då & då, vilket jag uppskattar

Du kan inte komma över honom/dem förrän du verkligen vill komma över dem. Därefter kanske du kan finna sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

Därefter kanske du kan finna sätt.

Det har gått flera år[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Det har gått flera år[cry]

Nya pojkar hela tiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

Nya pojkar hela tiden?

aa, & kommer inte över en enda
har ju vissa favoriter, men finns ingen chans osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obs kommer inte över dem för att jag alltid är den som blir lämnad och inte tvärtom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

aa, & kommer inte över en enda
har ju vissa favoriter, men finns ingen chans osv.

Du pratar med

Dberorpå:

kuratorer/psykologer/terapeuter

?

Isåfall borde du nog nämna hur lätt du fäster dig vid människor. Annars kanske du borde ta kontakt med en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

?

Ska dit 9 🙂 ska dock tala om min mor och har endast 45 minuter på mig, räcker inte... Känner att jag vill dit oftare men har inte dit och det finns inte tid[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Ska dit 9 🙂 ska dock tala om min mor och har endast 45 minuter på mig, räcker inte... Känner att jag vill dit oftare men har inte dit och det finns inte tid[cry]

I början av samtalet kan du inleda med "det är något annat jag vill prata om, innan vi börjar prata om mamma", så är det nog okej. H*n är ändå där för att hjälpa DIG!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

I början av samtalet kan du inleda med "det är något annat jag vill prata om, innan vi börjar prata om mamma", så är det nog okej. H*n är ändå där för att hjälpa DIG!

men jag måste prata om mamma D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

men jag måste prata om mamma D:

Om det är det du prioriterar högst så ska du självklart fokusera på det. Du kan ju istället skriva av dig angående allt du tänker på, och inte hinner prata om, i ett mail till kuratorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skepparkrans:

Om det är det du prioriterar högst så ska du självklart fokusera på det. Du kan ju istället skriva av dig angående allt du tänker på, och inte hinner prata om, i ett mail till kuratorn.

Ångrar att jag tog upp min mor, gick ej bra - kuratorn ogillar mig nu D:
:O låter bra! Skall tänka på *tackar*=tack[y]


   
SvaraCitera

Inse hur fula och dåliga de är [cheers]


   
SvaraCitera