Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer man över någon?


Ämnesstartare

Jag har varit förälskad i en tjej i snart 3 år. Det började på gymnasiet och numera läser vi samma kurs på universitetet (det råkar faktiskt vara en slump). Vi är riktigt goda vänner, vi umgås varje dag.
Jag har berättat för henne hur jag känner ett antal gånger, och varje gång är det uppenbart att detta gör henne väldigt obekväm. Jag värnar verkligen om våran vänskap, men det är svårt varje gång jag blir knasig i huvudet varje gång jag ser henne.

Hur ska jag bära mig åt för att komma vidare med mitt liv?


   
Citera


   
SvaraCitera

Först måste du fråga om det är okej och om det är det så är väl bara att göra som vanligt fast rikta det mot personen så att säga. 


   
SvaraCitera

Lyssna på texten


   
SvaraCitera

Det är ju svårt när ni måste umgås. Det enda jag kan komma på är väl att du får försöka inse och intala både hjärna och hjärta att hon inte är intresserad.


   
SvaraCitera
reben

låter tiden gå


   
SvaraCitera

NiklasW:
Först måste du fråga om det är okej och om det är det så är väl bara att göra som vanligt fast rikta det mot personen så att säga. 

Edit: Läste fel. 

Det gäller att försöka glömma och försöka hitta någon ny. Men det kan ta lång tid :/


   
SvaraCitera

Festa, drick och strula med EN tjej, det funkade för mig, då blev en annan "intresserad" i mig.


   
SvaraCitera

fett svårt. jag mådde skit när jag och mitt ex gjorde slut (även om detta inte är precis samma situation) och hur klyschigt och värdelöst den än känns så är typ det enda som hjälper att låta tiden gå, att lita på att det tillslut går över. kanske inte riktigt går, men kanske borde du sluta umgås med henne, om du inte mår bra av det?


   
SvaraCitera