Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer man över någon man älskar ?


Titus
Ämnesstartare

Som rubriken lyder.. Vad är ert bästa tips på att komma över någon som man verkligen älskar ? 


   
Citera

beror på hur man älskade personen, liksom om det var en kärleksrelation, vän, familj, etc.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Att till fullo komma över någon tror jag inte är möjligt. Men sår blir ärr, och ärr dom bleknar.


   
SvaraCitera

Svårt som fasen men det går, försök att inte ha kontakt med personen och inte titta på hens sociala media etc. Engagera dig med andra, sluta inte gå ut och ha roligt, träffa andra. Det blir bättre<3


   
SvaraCitera

Ge dig tid att sörja att relationen är slut, men sätt ett slutdatum och efter det datumet ska du göra allt du kan för att fortsätta leva och ha kul med andra människor.

Som 99kawa06 skriver bör du inte ha kontakt med personen eller titta på dennes sociala media o.s.v.


   
SvaraCitera

man lyssnar på hjärtekross musik



   
SvaraCitera
frukt

for no one är så jävla bra

blåshornet är så vemodig men frisk morgon


   
SvaraCitera

Vet ej. Tror man ba måste lära sig leva utan personen, vänja sig vid det. Är osäker på om man kan sluta älska någon helt, men beror väl lite på anledningen till att man gör slut osv. 


   
SvaraCitera
reben

hitta något annat som e kul


   
SvaraCitera
Kudhos

Man anpassar sig till något annat. Sen låter man ba tiden göra sitt. 


   
SvaraCitera
Titus
Ämnesstartare

Tack för alla svar <3 Hur svårt det än är så antar jag att jag måste ta mig i kragen och inse att hon är borta.. dags att gå vidare.


   
SvaraCitera

Undvik personen, bryt kontakten helt och försök förtränga/smälta/tänka bort/glömma det mesta
alltså, gör det helst bara om du bestämt dig för att komma över personen. hoppas du på att det blir ni igen - att du inte Fått Nog - kanske det ej är så effektivt/hälsosamt att vara så hård mot dig sj.

tänk att livet är långt. kanske blir ni i framtiden men inte just nu 


   
SvaraCitera

Det är okej att vara arg,ledsen och frustrerad. Det är också okej att inte veta vad man ska ta sig till. Låt dig själv vara ledsen ett tag men sen måste du börja leva igen. Gå ut med kompisar och gör det du bli lycklig av. Kom också ihåg att tid kan läka ett brustet hjärta. Men tänk då på vad du gör under den tiden. Det är mitt tips för detta är något jag gått igenom. Det suger men allt blir bättre med tiden. Hjärta


   
SvaraCitera

beror på situationen


   
SvaraCitera

Går inte 


   
SvaraCitera