Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer man över telefonskräck??


Ämnesstartare

Brukade busringa varje dag förr och vara ett rent ut sagt arsle i luren, det gick busenkelt... 

Men klarar inte av att ringa seriösa samtal 🙁 Typ efter jobb och sådär. 

Är tunga droger vägen till arbetet kanskee?


   
Citera
Ämnesstartare

Man övar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror tunga droger kan göra det värre 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

milda droger lät nog vara lite bättre i så fall. tror inte man låter så vettig över telefon med 200 mg metamfetamin i omlopp.

du får tvinga dig, öva, vänja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: l. tror inte man låter så vettig över telefon med 200 mg metamfetamin i omlopp.

Men man låter nog iaf! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men man låter nog iaf! Blink

Vänta nu är du arbetslös men har ändå eget boende? What kind of sorcery is this? Nejmen sup dig packad, se dock till att behålla ditt nyktra tonläge och inte sluddra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: eget boende?

:'(

Knegaren: inte sluddra.

Har aldrig gjort detta, så det är ingen risk.. Alltså, det bästa hade ju varit om jag kunde presentera mig som någon helt annan, med annat namn alltså.. Hade inte känts lika dumt då, utan mer som en oseriös busringning. Rodnar 


   
SvaraCitera

Alltså... Du får öva. Kan du ringa NÅGRA samtal? Kanskw kan du träna på det tills det känns helt tryggt, sen typ "trappa upp"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

:'(

Har aldrig gjort detta, så det är ingen risk.. Alltså, det bästa hade ju varit om jag kunde presentera mig som någon helt annan, med annat namn alltså.. Hade inte känts lika dumt då, utan mer som en oseriös busringning. Rodnar 

Tyvärr är ju verkligheten bra jävligare än så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Kan du ringa NÅGRA samtal?

Kan ringa och beställa pizza.. Haha, hungern styr liksom. Det är typ det. Egentligen kan jag ringa vem fan som helst, bara att jag behöver en jävla bra anledning för det. 🙁

Vill bara inte arbeta för andra tillräckligt mycket, säljer inte mina kunskaper och färdigheter liksom. Does that make sense ens? 


   
SvaraCitera

S3ON:

Kan ringa och beställa pizza.. Haha, hungern styr liksom. Det är typ det. Egentligen kan jag ringa vem fan som helst, bara att jag behöver en jävla bra anledning för det. 🙁

Vill bara inte arbeta för andra tillräckligt mycket, säljer inte mina kunskaper och färdigheter liksom. Does that make sense ens? 

jagfattar att du kanske har psykiska spärrar, men när du lägger fram det så är det jättelätt att tolka det soma tt du är lat och "bara får ta och ta dig i kragen". Kan du ringa släkt, vänner? börja ring och prata med dem kanske, sentyp kundtjänst nånstans kanske? Försök tänka också VAD det är du är rädd för, sedan, när du har satt ord på din rädsla, försök tänk rationellt kring detta, är det enverklig risk? vad händer med dig omdetta inträffar? varför? kan du undvika det? hur farligt är det? typ så.


   
SvaraCitera

+ ge dig själv 1 belöning när du ringt det där samtalet du inte vågade ringa först. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Kan du ringa släkt, vänner?

Ja, om jag känner att jag har nåt att tala med dem om. Träffar min släkt max ett par gånger om året, så skulle kännas ganska awkward att ringa sådär helt spontat..  

elverpigen: vad händer med dig omdetta inträffar? varför? kan du undvika det? hur farligt är det? typ så.

Kommer bli pinsam tystnad om jag säger något fel, kommer alternativt lägga på luren, och det blir ännu mer pinsamt när de ringer upp, då kommer jag inte våga svara ens. :'(

Alltså kommer göra bort mig stort.  


   
SvaraCitera

S3ON: a, om jag känner att jag har nåt att tala med dem om. Träffar min släkt max ett par gånger om året, så skulle kännas ganska awkward att ringa sådär helt spontat..

träna på detta först? de är inte lika "farliga" som arbetsgivare. försök 🙂 de flesta släktingar blir glada av att man ringer och kollar läget typ. ska nog göra detta själv idag 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: träna på detta först? de är inte lika "farliga" som arbetsgivare. försök 🙂

Haha aldrig i livet, har aldrig i mitt snar 22-åriga liv ringt någon av dem, de skulle själva tycka det vara sjukt underligt om jag ringde nu.. Det är inte som om dom behöver någon att prata med, de har sjukt många vänner de umgås med! Glad


   
SvaraCitera