Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer man över telefonskräck??


Ämnesstartare

Om det blir pinsam tystnad försöker jag antingen njuta av det eller låtsas att jag tänker på något med samtalet. 

Skriv innan vad du ska säga om du är orolig att bli nervös och få hjärnsläpp. Exakta meningar eller bara stödord.  

Skaffade ett jobb där jag både var tvungen att ringa och träffa diverse människor. Var mycket orolig för de momenten innan, men tanken på att misslyckas på jobbet skapade mer ångest, så gjorde det iaf. Till slut blev det vana som annat.  Kan fortfarande dra mig lite för det, men jag vet att jag kan och därför blir det gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lycka till bror


   
SvaraCitera

S3ON:

Haha aldrig i livet, har aldrig i mitt snar 22-åriga liv ringt någon av dem, de skulle själva tycka det vara sjukt underligt om jag ringde nu.. Det är inte som om dom behöver någon att prata med, de har sjukt många vänner de umgås med! Glad

nu har jagslut på tips, du vill ju nte träna på detta 🙂 kör mailkontakt, boka tid via mail, dyk upp på den utsatta tiden eller var för evigt arbetslös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag har fler grovt psykiska störningar i bottnen, så att säga. Telefonskräcken är bara en liten del på ytan.. Haha!

Ju mer man tänker på det..  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Lycka till bror

Tack bror! Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tack bror! Skål

Du fixar det Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harry fixar biffen! Blink


   
SvaraCitera

Ring! Galen

Eller så mailar man om man kan. Som jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte ensam, kan inte heller göra detta. Svarar inte ens i min telefon.


   
SvaraCitera
goliat

är också lite halvfeg när det kommer till telefonsamtal. venne varför. men.... det typ släpper om jag inte hinner tänka på det så mycket, om jag bara slår numret snabbt och( inte typ rabblar tio gånger hur jag ska presentera mig osv) och låter det bli som det blir. det brukar funka, för då hinner jante bli nervös Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring mig, vi kan öva!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prova att öva som sagt, du kan ju göra det genom att tex ringa upp något random företag och fråga om dom har produkt x inne och vad den i sånt fall kostar eller något sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte heller att prata i telefon (Men då med främlingar kan snacka hur bra som helst med Familj/kompisar) :/ 


   
SvaraCitera

kbt. 


   
SvaraCitera