Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer valet 2018 se ut?


Det är faktiskt väldigt svårt att spekulera i. Vi tänker på att SD får 22% som är ganska troligt och att Löfven kommer vilja försöka sitta kvar och då väljer allianspartierna att lägga separata budgetar så att SD inte ska kunna fälla regeringen. Men efter nästa val så kanske det räcker om dom röstar på M budget, ska inte M rösta på sin egen då? Inte så troligt.

Jag gissar på en regering med enbart M och där eventuellt KD också ingår (om dom nu klarar 4% spärren) och så gör dom den så bra att SD känner att dom bara måste rösta på den oavsett om dom varit med och förhandlat eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

islamofoben:
Stänger vi gränserna till Sverige IDAG så vore mycket vunnet.

Ja absolut, själviskhet löser alla problem i världen. Det är bara så enkelt som att stänga alla dörrarna samt blunda för allt det hemska som sker i världen. Tummen upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

islamofoben:

Att det kommer att bli en stormig tid hösten 2018 till hösten 2022 förnekar jag inte men jag har väldigt svårt att tro att stormen kommer att bli kraftigare än vad nuvarande skitregering har lyckats med under de två år de kört skutan i sank.

Möjligtvis lyckas (SD) med hjälp av (M) och (KD) få skeppet att börja flyta igen med tanke med den förödelse vi drabbats av under två års misskötsel av sveriges finanser som (S) och (MP) har stått för.

Stänger vi gränserna till Sverige IDAG så vore mycket vunnet.

Lol nej, tvärtom. SD kommer med sitt ökande inflytande att sänka Sverige. Stängda gränser är bara att sopa problemet under mattan, ungefär som förbud mot tiggeri är en lösning på fattigdom och människohandel.

Alla alternativ är bättre än cancersvulsten som är SD, tyvärr så har det nästintill ingen betydelse inför nästa val. Men som jag redan sagt - bättre att SD får sänka Sverige så vi får det överstökat och folk fattar att SD inte ska ha något inflytande än att skjuta på det. Därav att 2018-2022 blir skit innan det från 2022 kan vända upp igen.

Det jag finner mer intressant är att se hur mycket skit det blir att städa upp vid 2022...

Hjärta


   
SvaraCitera