Aviseringar
Rensa alla

Hur konservativ är du?


Ämnesstartare

IfuckedUp:
Vad är konservativ 

Google


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, mycket. Jag tror på moral och etik, inte på normlöshet. Jag tycker att människor ska ta ansvar för sina handlingar och att vi ska ha hårda straff. Jag anser att en allt för extrem progressivism i samhället är oerhört skadligt. (Se skräpkulturen som dagens unga matas med, den totala bristen på ordning i skolan och sexualiseringen av barn som exempel.) Jag anser att barn ska få vara barn, att kvinnor och män är olika och att kulturer är olika bra. Jag tror inte på vänsterns rasfixering eller extremfeminismens manshat. Jag anser att vi ska ta vara på det som varit bra i historien och inte förändra i onödan. Jag tycker politik ska bygga på rationalitet och fakta, inte på känslor.

Därför är jag konservativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kliché och okonstruktivt det än må låta så tror jag inte på etiketter och sånt. Definitioner ändras och är flytande och ens åsikter är en mixed bag från olika "sidor".

Låt idéer stå på egna ben istället för att stöttas upp av diverse tillhörigheter som egentligen är menlösa.

Niklas: Därför är jag konservativ.

Som exempel, "konservativ" borde ju rimligtvis betyda att man vill bevara saker som de varit. Isåfall borde du välkomna rasism och identitetspolitik Niklas eftersom det under en lång tid i historien varit så. Eller nåt. Samt, när framtiden är vänster-sjw-fascistiskt borde ju det klassas som konservativt om de motsätter sig förändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Som exempel, "konservativ" borde ju rimligtvis betyda att man vill bevara saker som de varit. Isåfall borde du välkomna rasism och identitetspolitik Niklas eftersom det under en lång tid i historien varit så. Eller nåt. Samt, när framtiden är vänster-sjw-fascistiskt borde ju det klassas som konservativt om man då anser att konservatism betyder att man ej vill ha förändring.

Snarare att vilja bevara det som fungerar, ha en realistisk syn på människan, (inte tro på utopier) och att tro på en rationalitet i sitt beslutsfattande. Swj-fascism och identitetsvänterns rasism, är inget som fungerat i historien, det bygger på en felaktig syn på människan och dessutom finns det en normlöshet i hela tankesättet (postmodernism). Det är liksom så icke-konservativt som det går, även om det skulle finnas i samhället i något decennium till så går det fortfarande emot grundsynen om man säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Snarare att vilja bevara det som fungerar, ha en realistisk syn på människan, (inte tro på utopier) och att tro på en rationalitet i sitt beslutsfattande. Swj-fascism och identitetsvänterns rasism, är inget som fungerat i historien, det bygger på en felaktig syn på människan och dessutom finns det en normlöshet i hela tankesättet (postmodernism). Det är liksom så icke-konservativt som det går, även om det skulle finnas i samhället i något decennium till så går det fortfarande emot grundsynen om man säger så.

Men "conservatism" etc i amerika förknippar iaf jag med religiös fanatism och sådant som vänstern idag är de främsta förespråkarna för. Så identitetsvänstern är konservativ? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Men "conservatism" etc i amerika förknippar iaf jag med religiös fanatism och sådant som vänstern idag är de främsta förespråkarna för. Så identitetsvänstern är konservativ? :s

Det är väl den extrema formen av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: Väldigt konservativ

Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...eller jag ändrar mig nog till MEDEL-konservativ vid närmare eftertanke.  Cool


   
SvaraCitera
färg

Jag vet inte. Jag är väl väldigt konservativ i grunden (t.ex. bestod mina dagboksinlägg från 15-årsåldern till åtminstone 25% av gnäll om hur dekadent dagens ungdom är och att saker minsann var mycket bättre förr), men jag har på något sätt insett att experiment är nödvändigt och att man inte kan lita så mycket på historien som man lätt får för sig. Jag gillar t.ex. tanken på experiment med olika styrelseskick och att ta fram statistik på vilket som får människor att må bäst. Människor är rätt bra problemlösare och skulle säkert kunna hitta på ett bättre system än det vi har idag, men begränsas nog mycket av konservativa tankar.


   
SvaraCitera

Axelinaaas: Inte alls konservativ

Konservatism går hand i hand med ignorans. Konservatism är en käpp i hjulet för framsteg, vetenskap och rättvisa. Att otaliga studier dessutom bevisat att konservativa generellt har låg IQ gör det ännu tydligare. 

Ser alltså inte många anledningar till att vara konservativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ellerhur.:

Konservatism går hand i hand med ignorans. Konservatism är en käpp i hjulet för framsteg, vetenskap och rättvisa. Att otaliga studier dessutom bevisat att konservativa generellt har låg IQ gör det ännu tydligare. 

Ser alltså inte många anledningar till att vara konservativ.

Du får ta och länka mig den studien


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Vad tyst det blev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ellerhur.:
Vad tyst det blev.

Jag blev låst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De där studierna som länkas handlar specifikt om högern/republikanerna i USA och huruvida dess anhängare har lägre intelligens än vänstern/demokraterna i USA. Det handlar alltså inte alls om "konservatism" utan amerikanska partiers sympatisörer. Dessutom utgår några sådär helt objekt *host host* utifrån att fördomar och rasism är det samma som konservatism. 

Alltså helt irrelevant i svensk eller europeisk kontext som har en helt annan politisk kultur och där politiska beteckningar dessutom har en helt annan betydelse än i USA.


   
SvaraCitera