Aviseringar
Rensa alla

Hur korta kan vi bli


Ämnesstartare

Om båda föräldrarna är 150 cm, kan då barnen bli 140? Då har väl ngt blivit fel eller så är många i släkten 140-145?
T.ex. aldrig sett ngn med långa föräldrar på 170-180 som själv stannat vid 160.

tkr informationen är otillräcklig med tanke på hur långt vi kommit i utvecklingen. Fel att förutspå längd hos barn i förskolan, när längden består av mer än bara föräldrarnas längd.


   
Citera
Ämnesstartare

dvärgar kan vara så korta ah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du sett little people big world någon gång? i ett avsnitt åker de på en lpa-konferens och där får man se alla möjliga längder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
har du sett little people big world någon gång? i ett avsnitt åker de på en lpa-konferens och där får man se alla möjliga längder.

Vad är lpa? Ska kolla ngn gång!
men alltså, vår uppskattade längd är över 149 cm och vad jag läst så blir flickor ett par cm kortare än pojkar, så undrar hur det är om föräldrarna är lika korta (150cm)

då lär väl barnen åtminstone bli över 149? lr är det då vanligt för flickan att bli 140? 

tänker mig alltså en värld där alla korta väljer att vara med varandra, kmr ju aldrig bli så men Om. Då skulle inte vår uppskattade längd vara över 149 cm, lr? Eller ligger det i människans genetik att bli längre än 149? som att synfel är som ett lätt funktionshinder (eller?!) men att det blir allt vanligare ju fler som har det... men egentligen ska det ju inte vara så, eftersom att de hindrar ögonens normala funktion...Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är mycket möjligt pga mina föräldrar är 165 och 182 och jag stannade vi 157


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
ja det är mycket möjligt pga mina föräldrar är 165 och 182 och jag stannade vi 157

men hallååå 🙁 läste du ej lr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somomjagbryrmig:

men hallååå 🙁 läste du ej lr

jaha ok ville bara dela med miig läste nuu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

jaha ok ville bara dela med miig läste nuu

jag har en tråd för allt, i en annan tråd kan du skriva din + dina familjemedlemmars längd 🙂

min profil är som en butik där allt är gratis........ allt finns för alla, kom in & kika


   
SvaraCitera