Aviseringar
Rensa alla

Hur lägger jag "slasksång" i garageBand?? HJÄLP


Ämnesstartare

Heej! Håller på å lära mig garageband å har precis fattat hur man först spelar in gitarr för å sedan lägga på sång. MEN problemet är att det är sjukt svårt att tajma in så guran passar bra med sången, guran blir liksom för snabb. Då har jag hört om nått som heter slasksång, alltså att man sjunger samtidigt som man spelar gitarr men sedan tar bort sången för att lägga på den "riktiga" sången, alltså den man lägger efter gitarren. Heh hoppas ni förstår och kan hjälpa!!!!! Puss å kram å god jul


   
Citera
Ämnesetiketter

bara o aktivera två spår samtidigt, om du har både line-in till gitarren och mikrofon till sången. annars är det svårt att uppfånga två separata ljudkällor samtidigt.

använder inte garageband själv så kan inte vara mer exakt än så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men då står det bara: Spårets inspelningskanal används redan. Välj en annan inspelningskanal om du vill spela in på det här spåret. :(((


   
SvaraCitera

tinyone:
Men då står det bara: Spårets inspelningskanal används redan. Välj en annan inspelningskanal om du vill spela in på det här spåret. :(((

om du inte har flera inspelningskanaler i din hårdvara så kan du inte fånga flera separata ljudkällor samtidigt.

smidigaste lösningen är att köpa ett externt ljudkort med en line-in och ett mikrofonuttag


   
SvaraCitera

Daska kuken i micken och sampla det


   
SvaraCitera